Automobilka Ford je jedným z výrobcov, ktorí poúkajú pohon na LPG ako alternatívne palivo vrámci značky. Podobným krokom sa vydala napríklad aj automobilka Fiat, ktorá dodáva pohon LPG do modelov Multipla alebo Panda.
Ford C-Max LPG má udávanú priemernú spotrebu 9,5 l na 100 km, Focus LPG 9,3 l na 100 km. Oba modely teda najazdia na pohon skvapalneným plynom na jednu nádrž 450 km. Spoločne s 55 litrovou nádržou na klasický benzín dokážu obidva modely prekonať vzdialenosť až 1200 km.
Prestavbu vozidiel na pohon LPG pre automobilku Ford zabezpečuje dcérska spoločnosť CNG-Technik GmbH. V súčastnosti CNG-Technik GmbH vyrobí 150 Transitov, 250 C-Maxov a 300 Focusov ročne s pohonom na LPG alebo zemný plyn.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.