Podle posledních zpráv brzy představí jeden důležitý krok Hondy k úspornějším autům. Nový, zatím nepojmenovaný hybrid ve stylu Priusu, se představí na zářijovém autosalonu v Paříži. Prius tak dostane vážného soupeře.
Honda sice již jeden hybrid má, jde o upravenou Hondu Civic sedan, která dostala nový systém pohonu, jeden však není pro trh dost. Proto se v Paříži představí další z úsporné rodiny Hondy.
Toyota představí svůj nový Prius již příští rok v Detroitu a proto nesmí Honda zaváhat, chce-li si z hybridního koláče urvat co nejvíce. Jeden z největších současných soupeřů Priusu se představí již v Paříži, tedy o pár měsíců dřív než Prius samotný.
O modelu toho zatím příliš nevíme, čeká se ale, že bude obsahovat trochu upravenou techniku Civicu hybrid, tedy čtyřválec 1,3 napojený spolu s elektromotorem na převodovku CVT. Oproti Civicu bude mít nový, zatím nepojmenovaný hybrid, techniku modernizovanou. Očekává se spotřeba pod 4 litry na 100 kilometrů.
Honda má plány na produkci alespoň 200 tisíc kusů tohoto modelu ročně a spolu s ním chce dosáhnout na metu půlmilionu prodaných hybridů za rok a to v roce 2012. V plánech je potom i hybridní malý vůz postavený pod tímto nepojmenovaným vozem i pod Civicem.
Na obrázku je FCX Clarity o kterém se očekává, že by se mu mohla novinka podobat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.