Automobilky Nissan a Chysler se dohodly, že budou profitovat jeden z druhého, z toho, co která automobilka umí lépe. Chrysler si proto od Nissanu vypůjčí malý sedan, který bude pro jeho budoucí působení v USA důležitý.
Chrysler pro americký trh potřebuje malé modely a to tak, že ihned. Proto se dohodl s Nissanem, že ho bude zásobovat svými malými sedany na platformě budoucí Altimy. Vůz by se měl na trhu objevit v letech 2009 nebo 2010.
Ačkoliv automobilka vyvíjí svůj vlastní základ pro menší vozy, takzvaný projekt D, nebude hotov dostatečně brzy, aby mohl reagovat na zlomově odlišné myšlení zákazníků v USA.
Na oplátku dostane Nissan od Chrysleru nový pick-up pro trh v Jižní Americe, ten ale přijde na trh až po roce 2010.
Chrysler tak bude mít všechny modely v důležité třídě malých aut převzaté, dva vozy totiž půjdou od Nissanu, menší auto potom bude vyrábět čínská automobilka Chery.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.