Strana zelených ve Švýcarsku, asi nejnezávislejším území v Evropě, se rozhodla sepsat seznam aut, které by podrobila zákazu prodeje na území tohoto státu. Nebyla by to strana právě této barvy kdyby nešlo o ekologii.
Strana zelených ve Švýcarsku se rozhodla udělat přítrž velkým a pro Zemi nebezpečným vozidlům, které z výfuků vypouštějí více než 250 g CO2/km.
To ovšem není vše, takový zákaz by se týkal i vozidel, která mají pro chodce příliš nebezpečnou příď , váží více než 2,2 tuny nebo mají dieselový motor bez filtru pevných částic.
Seznam najdete na našem fóru zde a v souvislosti s tím můžete i diskutovat a odpovědět na anketní otázku.
Návrh tohoto kontroverzního zákona bude muset projít referendem.
Komentář, vyjadřuje osobní stanovisko autora, nikoliv redakce:
Těžko psát neutrální zprávu na takovéto téma. Jakožto veskrze liberálnímu člověku se mi takovéto nařízení nelíbí. A to hned z několika důvodů. Seznam shromažďuje povětšinou vozy, kterých se prodává málo a když už, najezdí se s nimi jen pár kilometrů, mluvím kupříkladu o různých Ferrari apod. Nikdo dnes nechce kupovat auta s vysokou spotřebou a to kvůli vysoké ceně benzínu. Zákaz není řešením, jsem přesvědčen, že kdyby se stejná pracovní energie vložila do zvýhodnění ekologických technologií, do zlepšování úsporných opatřeních na motorech a do lepšího rozvoje infrastruktur paliv budoucnosti, kupříkladu vodíku a samozřejmě i do vyřazování starých aut, bude příroda mnohem více nadšena než takto.
Další věcí je to, že takové velké MPV převeze třeba 7 osob. Proč si rodina nemůže koupit i k velkému autu, které třeba kvůli své početnosti potřebuje, adekvátní motor? Slabé motory jsou na silnicích nebezpečné, neumožňují kupříkladu dostatečně rychlé předjetí. Jedno silné auto pro 7 je stále ekologičtější než dvě téměř jakkoliv silná auta .
Zkrátka, tohle opatření se mi velmi nelíbí a jen se modlím, aby referendem neprošlo a aby se jimi nesnažila inspirovat tuzemská ekologická scéna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.