Strana zelených ve Švýcarsku, asi nejnezávislejším území v Evropě, se rozhodla sepsat seznam aut, které by podrobila zákazu prodeje na území tohoto státu. Nebyla by to strana právě této barvy kdyby nešlo o ekologii.
Strana zelených ve Švýcarsku se rozhodla udělat přítrž velkým a pro Zemi nebezpečným vozidlům, které z výfuků vypouštějí více než 250 g CO2/km.
To ovšem není vše, takový zákaz by se týkal i vozidel, která mají pro chodce příliš nebezpečnou příď , váží více než 2,2 tuny nebo mají dieselový motor bez filtru pevných částic.
Seznam najdete na našem fóru zde a v souvislosti s tím můžete i diskutovat a odpovědět na anketní otázku.
Návrh tohoto kontroverzního zákona bude muset projít referendem.
Komentář, vyjadřuje osobní stanovisko autora, nikoliv redakce:
Těžko psát neutrální zprávu na takovéto téma. Jakožto veskrze liberálnímu člověku se mi takovéto nařízení nelíbí. A to hned z několika důvodů. Seznam shromažďuje povětšinou vozy, kterých se prodává málo a když už, najezdí se s nimi jen pár kilometrů, mluvím kupříkladu o různých Ferrari apod. Nikdo dnes nechce kupovat auta s vysokou spotřebou a to kvůli vysoké ceně benzínu. Zákaz není řešením, jsem přesvědčen, že kdyby se stejná pracovní energie vložila do zvýhodnění ekologických technologií, do zlepšování úsporných opatřeních na motorech a do lepšího rozvoje infrastruktur paliv budoucnosti, kupříkladu vodíku a samozřejmě i do vyřazování starých aut, bude příroda mnohem více nadšena než takto.
Další věcí je to, že takové velké MPV převeze třeba 7 osob. Proč si rodina nemůže koupit i k velkému autu, které třeba kvůli své početnosti potřebuje, adekvátní motor? Slabé motory jsou na silnicích nebezpečné, neumožňují kupříkladu dostatečně rychlé předjetí. Jedno silné auto pro 7 je stále ekologičtější než dvě téměř jakkoliv silná auta .
Zkrátka, tohle opatření se mi velmi nelíbí a jen se modlím, aby referendem neprošlo a aby se jimi nesnažila inspirovat tuzemská ekologická scéna.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?