Strana zelených ve Švýcarsku, asi nejnezávislejším území v Evropě, se rozhodla sepsat seznam aut, které by podrobila zákazu prodeje na území tohoto státu. Nebyla by to strana právě této barvy kdyby nešlo o ekologii.
Strana zelených ve Švýcarsku se rozhodla udělat přítrž velkým a pro Zemi nebezpečným vozidlům, které z výfuků vypouštějí více než 250 g CO2/km.
To ovšem není vše, takový zákaz by se týkal i vozidel, která mají pro chodce příliš nebezpečnou příď , váží více než 2,2 tuny nebo mají dieselový motor bez filtru pevných částic.
Seznam najdete na našem fóru zde a v souvislosti s tím můžete i diskutovat a odpovědět na anketní otázku.
Návrh tohoto kontroverzního zákona bude muset projít referendem.
Komentář, vyjadřuje osobní stanovisko autora, nikoliv redakce:
Těžko psát neutrální zprávu na takovéto téma. Jakožto veskrze liberálnímu člověku se mi takovéto nařízení nelíbí. A to hned z několika důvodů. Seznam shromažďuje povětšinou vozy, kterých se prodává málo a když už, najezdí se s nimi jen pár kilometrů, mluvím kupříkladu o různých Ferrari apod. Nikdo dnes nechce kupovat auta s vysokou spotřebou a to kvůli vysoké ceně benzínu. Zákaz není řešením, jsem přesvědčen, že kdyby se stejná pracovní energie vložila do zvýhodnění ekologických technologií, do zlepšování úsporných opatřeních na motorech a do lepšího rozvoje infrastruktur paliv budoucnosti, kupříkladu vodíku a samozřejmě i do vyřazování starých aut, bude příroda mnohem více nadšena než takto.
Další věcí je to, že takové velké MPV převeze třeba 7 osob. Proč si rodina nemůže koupit i k velkému autu, které třeba kvůli své početnosti potřebuje, adekvátní motor? Slabé motory jsou na silnicích nebezpečné, neumožňují kupříkladu dostatečně rychlé předjetí. Jedno silné auto pro 7 je stále ekologičtější než dvě téměř jakkoliv silná auta .
Zkrátka, tohle opatření se mi velmi nelíbí a jen se modlím, aby referendem neprošlo a aby se jimi nesnažila inspirovat tuzemská ekologická scéna.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?