So stúpajúcim tlakom verejnosti a médií na automobilky súvisí uvádzanie ekologických modelov automobilov na trh. Svojimi hybridnými modelmi preukazuje ekologické cítenie čoraz viac výrobcov automobilov, pozadu nechce ostať ani nemecký Opel.
Koncern General Motors však uviedol aj ďalší hybridný koncept Volt, tentoraz však pod značkou Chevrolet. Chevrolet Volt sa predstavil s rovnakou technikou hybridného pohonu, ako sesterský model pod značkou Opel. GM už oznámilo, že štúdia Volt sa dočká sériovej výroby, bude to však najskôr v roku 2011. Je teda viac než pravdepodobné, že hybridné modely od Opla a Chevroletu budú využívať rovnakú technológiu s názvom E-Flex.
Technológia E-Flex je konštruovaná na životnosť približne 10 rokov a zhruba 230 000 najazdených kilometrov, na Li-Ion batérie koncern GM plánuje zvláštný záručný program, prepojený s bližšie nešpecifikovanými finančnými zvýhodneniami.
Hybridné modely by sa mali zo začiatku vyrábať najprv v USA a do Európy by sa mali dovážať. Problémom by však mohla byť vyššia cena, keďže cena základného modelu na americkom trhu by mala byť zhruba o 16 000 dolárov vyššia ako by stál porovnateľný model s klasickým benzínovým motorom.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.