Lotus velmi silně uvažuje o znovuzrození legendy, o navázání na legendární superrychlý sedan Lotus Carlton podstavený na základech Vauxhallu Carlton. Který automobil padne ladičům z Lotusu do okna tentokrát?
Cerlton byl standardní sedan Vauxhallu u nás prodávaný jako Opel Omega. Sám o sobě by se sportovní legendou nestal, kdyby se mu na zoubek nepodívali mistři z Lotusu. V tu dobu patřily obě automobilky pod koncern GM, takže spolupráce se přímo nabízela.
Lotus vzal Carlton, objem motoru zvýšil ze tří na 3,6 litru a přidal dvě turba Garret. Výsledkem bylo monstrum s výkonem 380 koní, víc než mělo soudobé BMW M5 nebo Mercedes Benz 500E. Na stovku to trvalo jen 5,2 sekundy a maximální rychlost převyšovala 280 km/h.
Těchto aut se dle wikipedie vyrobilo jen 950 kusů, což bylo o 150 méně než se plánovalo.
Lotus nyní uvažuje, že legendu znovuzrodí. Jako základ by posloužil moderní ekvivalent Carltonu, Insignia, a ladiči by z něj opět mohli vyloudit stovky koní. Insignia by se tak zařadila mezi sportovní elitu, alespoň tedy podle názoru britského magazínu Autocar.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.