Lotus velmi silně uvažuje o znovuzrození legendy, o navázání na legendární superrychlý sedan Lotus Carlton podstavený na základech Vauxhallu Carlton. Který automobil padne ladičům z Lotusu do okna tentokrát?
Cerlton byl standardní sedan Vauxhallu u nás prodávaný jako Opel Omega. Sám o sobě by se sportovní legendou nestal, kdyby se mu na zoubek nepodívali mistři z Lotusu. V tu dobu patřily obě automobilky pod koncern GM, takže spolupráce se přímo nabízela.
Lotus vzal Carlton, objem motoru zvýšil ze tří na 3,6 litru a přidal dvě turba Garret. Výsledkem bylo monstrum s výkonem 380 koní, víc než mělo soudobé BMW M5 nebo Mercedes Benz 500E. Na stovku to trvalo jen 5,2 sekundy a maximální rychlost převyšovala 280 km/h.
Těchto aut se dle wikipedie vyrobilo jen 950 kusů, což bylo o 150 méně než se plánovalo.
Lotus nyní uvažuje, že legendu znovuzrodí. Jako základ by posloužil moderní ekvivalent Carltonu, Insignia, a ladiči by z něj opět mohli vyloudit stovky koní. Insignia by se tak zařadila mezi sportovní elitu, alespoň tedy podle názoru britského magazínu Autocar.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.