Cerlton byl standardní sedan Vauxhallu u nás prodávaný jako Opel Omega. Sám o sobě by se sportovní legendou nestal, kdyby se mu na zoubek nepodívali mistři z Lotusu. V tu dobu patřily obě automobilky pod koncern GM, takže spolupráce se přímo nabízela.
Lotus vzal Carlton, objem motoru zvýšil ze tří na 3,6 litru a přidal dvě turba Garret. Výsledkem bylo monstrum s výkonem 380 koní, víc než mělo soudobé BMW M5 nebo Mercedes Benz 500E. Na stovku to trvalo jen 5,2 sekundy a maximální rychlost převyšovala 280 km/h.
Těchto aut se dle wikipedie vyrobilo jen 950 kusů, což bylo o 150 méně než se plánovalo.
Lotus nyní uvažuje, že legendu znovuzrodí. Jako základ by posloužil moderní ekvivalent Carltonu, Insignia, a ladiči by z něj opět mohli vyloudit stovky koní. Insignia by se tak zařadila mezi sportovní elitu, alespoň tedy podle názoru britského magazínu Autocar.