Nissanu se podařilo vyvinout vylepšený typ palivových článků, které odvážně nazývá další generací této technologie. Při zmenšené velikosti má jednotka vyšší výkon a nižší cenu a to vše v řádech desítek procent.
Druhá generace vodíkového pohonu nabídne jen řadu výhod. Alespoň v tom nás ubezpečuje japonská automobilka Nissan, která tuto generaci připravila a posunula tak blíž k reálnému životu.
Nissanu se podařilo celou technologii více nahustit. To znamená vyšší efektivitu, nižší cenu a menší velikost. Kupříkladu právě ona velikost se snížila z původních 90 litrů na pouhých 68.
Nissan snížil použití nesmírně drahé platiny a to o 50 %. Tento kov se prodává za téměř dvojnásobnou cenu co zlato. To tedy přinese zásadní zlevnění této drahé technologie.
O příjemných 45 % naopak vzrostl výkon agregátu, z 90 na 130 kW. Původní karbonové součásti nahradil speciálně upravený, nekorodující plech, což zvýšilo účinnost.
Budoucnost je dost možná ve vodíku a právě tyto vylepšení nám mohou budoucnost přiblížit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.