Nissanu se podařilo vyvinout vylepšený typ palivových článků, které odvážně nazývá další generací této technologie. Při zmenšené velikosti má jednotka vyšší výkon a nižší cenu a to vše v řádech desítek procent.
Druhá generace vodíkového pohonu nabídne jen řadu výhod. Alespoň v tom nás ubezpečuje japonská automobilka Nissan, která tuto generaci připravila a posunula tak blíž k reálnému životu.
Nissanu se podařilo celou technologii více nahustit. To znamená vyšší efektivitu, nižší cenu a menší velikost. Kupříkladu právě ona velikost se snížila z původních 90 litrů na pouhých 68.
Nissan snížil použití nesmírně drahé platiny a to o 50 %. Tento kov se prodává za téměř dvojnásobnou cenu co zlato. To tedy přinese zásadní zlevnění této drahé technologie.
O příjemných 45 % naopak vzrostl výkon agregátu, z 90 na 130 kW. Původní karbonové součásti nahradil speciálně upravený, nekorodující plech, což zvýšilo účinnost.
Budoucnost je dost možná ve vodíku a právě tyto vylepšení nám mohou budoucnost přiblížit.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.