Druhá generace vodíkového pohonu nabídne jen řadu výhod. Alespoň v tom nás ubezpečuje japonská automobilka Nissan, která tuto generaci připravila a posunula tak blíž k reálnému životu.
Nissanu se podařilo celou technologii více nahustit. To znamená vyšší efektivitu, nižší cenu a menší velikost. Kupříkladu právě ona velikost se snížila z původních 90 litrů na pouhých 68.
Nissan snížil použití nesmírně drahé platiny a to o 50 %. Tento kov se prodává za téměř dvojnásobnou cenu co zlato. To tedy přinese zásadní zlevnění této drahé technologie.
O příjemných 45 % naopak vzrostl výkon agregátu, z 90 na 130 kW. Původní karbonové součásti nahradil speciálně upravený, nekorodující plech, což zvýšilo účinnost.
Budoucnost je dost možná ve vodíku a právě tyto vylepšení nám mohou budoucnost přiblížit.