Nismo, dvorný úpraca automobilky Nissan, pripravil veľmi zaujímavé vylepšené verzie sériového modelu Nissan GT-R. Hoci je GT-R už v sérii poriadne nadupaný, dáva potenciálnym tunerom relatívne veľa priestoru pre dodatočné úpravy.
Nismo pripravil ponuku hneď troch vylepšených verzií, ktoré sa líšia miestom svojho „pôsobiska“. Ponuka začína najjemnejšou úpravou „street“, pokračuje ostrejšou verziou „advanced“ a vrcholnou úpravou bude verzia „racing“, ktorá je prioritne okruhovou verziou. Týmito základnými verziami sa však úpravy nekončia, nakoľko výrobca necháva zákazníkom voľné ruky v prípade ďalšieho dovybavenia modelu rôznymi voliteľnými dielcami.
Nissan GT-R bude mať vo všetkých verziách upravený podvozok, výfuk, brzdy, chladiacu sústavu, sanie a turbo. Zárukou kvality sa má stať podrobné testovanie každého použitého dielca. Prvý modifikovaný model sa predstaví 20. augusta, no zatiaľ bude dostupné len pre japonský trh.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.