Cena uvažovaného materiálu budoucnosti pro auta, uhlíkových vláken, se opět zvedá a tím pádem znepříjemňuje automobilkám jejich použití především v mainstreamových modelech. Může za to jako obvykle drahá ropa.
Dva hlavní producenti tohoto materiálu téměř zároveň zveřejnili navýšení cen uhlíkových vláken. Toray, největší výrobce, oznámil zvýšení o 10-20 %, Mitsubishi Rayon, světová trojka, je pesimističtější, navyšuje totiž o 20-30%. Ceny se objeví v průběhu tohoto měsíce.
Druhý největší výrobce, Teijin, zatím zvýšení cen neoznámil, ale čeká se, že to udělá velmi brzy.
Ke zvyšování cen tlačí výrobce drahá ropa, která se používá jako surovina. Cena jedné tuny karbonových vláken se zvedne z 37 na asi 48 dolarů.
Radost z toho nebudou mít především v letectví, kde se karbon využívá velmi hojně. Dalším velkým odbytištěm jsou jachty a sportovní speciály všech druhů. Masovému rozšíření v autech zatím brání jeho vysoká cena. Dva důležití výrobci se společně s automobilkami a japonskou vládou rozhodli vyvinout nový, jednodušší a levnější způsob výroby karbonu. Přečtěte si o tom zde.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.