Ceny uhlíkových vláken poroustou

Marek Litzman, 6. srpna 2008, 12:12 Google+

Cena uvažovaného materiálu budoucnosti pro auta, uhlíkových vláken, se opět zvedá a tím pádem znepříjemňuje automobilkám jejich použití především v mainstreamových modelech. Může za to jako obvykle drahá ropa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
M6

M6 | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Dva hlavní producenti tohoto materiálu téměř zároveň zveřejnili navýšení cen uhlíkových vláken. Toray, největší výrobce, oznámil zvýšení o 10-20 %, Mitsubishi Rayon, světová trojka, je pesimističtější, navyšuje totiž o 20-30%. Ceny se objeví v průběhu tohoto měsíce.

Druhý největší výrobce, Teijin, zatím zvýšení cen neoznámil, ale čeká se, že to udělá velmi brzy.

Ke zvyšování cen tlačí výrobce drahá ropa, která se používá jako surovina. Cena jedné tuny karbonových vláken se zvedne z 37 na asi 48 dolarů.

Radost z toho nebudou mít především v letectví, kde se karbon využívá velmi hojně. Dalším velkým odbytištěm jsou jachty a sportovní speciály všech druhů. Masovému rozšíření v autech zatím brání jeho vysoká cena. Dva důležití výrobci se společně s automobilkami a japonskou vládou rozhodli vyvinout nový, jednodušší a levnější způsob výroby karbonu. Přečtěte si o tom zde.

Vytisknout

Diskuze: Ceny uhlíkových vláken poroustou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

D3 Bi-Turbo

Alpina D3 Bi-Turbo Coupe - supernafta

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud