Cena uvažovaného materiálu budoucnosti pro auta, uhlíkových vláken, se opět zvedá a tím pádem znepříjemňuje automobilkám jejich použití především v mainstreamových modelech. Může za to jako obvykle drahá ropa.
Dva hlavní producenti tohoto materiálu téměř zároveň zveřejnili navýšení cen uhlíkových vláken. Toray, největší výrobce, oznámil zvýšení o 10-20 %, Mitsubishi Rayon, světová trojka, je pesimističtější, navyšuje totiž o 20-30%. Ceny se objeví v průběhu tohoto měsíce.
Druhý největší výrobce, Teijin, zatím zvýšení cen neoznámil, ale čeká se, že to udělá velmi brzy.
Ke zvyšování cen tlačí výrobce drahá ropa, která se používá jako surovina. Cena jedné tuny karbonových vláken se zvedne z 37 na asi 48 dolarů.
Radost z toho nebudou mít především v letectví, kde se karbon využívá velmi hojně. Dalším velkým odbytištěm jsou jachty a sportovní speciály všech druhů. Masovému rozšíření v autech zatím brání jeho vysoká cena. Dva důležití výrobci se společně s automobilkami a japonskou vládou rozhodli vyvinout nový, jednodušší a levnější způsob výroby karbonu. Přečtěte si o tom zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.