Dvorní ladič všech možných BMW, proslulá společnost Alpina, představila svůj nejnovější výtvor, vyladěné kupé D3 Bi-Turbo. Zakládá se na prodávaném motoru 23d, který ale není v nabídce u tohoto modelu.
Alpina to jednoduše vyřešila tak, že vzala onen přeplňovaný dvoulitr z malého 123d. Tento dvakrát přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr ze sebe už v sérii dává pěkných 204 koní. Alpina z něj vyladila dalších pěkných 10 koní. Je tak v přepočtu na jeden litr objemu nejvýkonnějším současným motorem jako BMW, tak i celé Alpiny.
K použití přiměla Alpinu velmi nízká hmotnost tohoto motoru. I díky tomu má Alpina D3 lepší poměr výkon/hmotnost než BMW 330d coupé.
Zrychlení z klidu na stovku trvá 6,9 sekundy a maximální rychlost je 245 km/h.To vše při spotřebě 4,5 l/100 km.
Cena pro Velkou Británii je stanovena na v přepočtu 980 tisíc korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.