Dvorní ladič všech možných BMW, proslulá společnost Alpina, představila svůj nejnovější výtvor, vyladěné kupé D3 Bi-Turbo. Zakládá se na prodávaném motoru 23d, který ale není v nabídce u tohoto modelu.
Alpina to jednoduše vyřešila tak, že vzala onen přeplňovaný dvoulitr z malého 123d. Tento dvakrát přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr ze sebe už v sérii dává pěkných 204 koní. Alpina z něj vyladila dalších pěkných 10 koní. Je tak v přepočtu na jeden litr objemu nejvýkonnějším současným motorem jako BMW, tak i celé Alpiny.
K použití přiměla Alpinu velmi nízká hmotnost tohoto motoru. I díky tomu má Alpina D3 lepší poměr výkon/hmotnost než BMW 330d coupé.
Zrychlení z klidu na stovku trvá 6,9 sekundy a maximální rychlost je 245 km/h.To vše při spotřebě 4,5 l/100 km.
Cena pro Velkou Británii je stanovena na v přepočtu 980 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.