Automobilky se rozhýbaly. A to doslova, takové veletoče v prodejích a koupích už tu dlouho nebyly. Analytici upozorňují na to, že Ford možná bude donucen prodat svůj nemalý podíl v japonské značce Mazda
Také Ford se topí v problémech a dluzích. O jeho ekonomických výsledcích jsme psali včera. Analytici se nyní přou, bude Ford donucen zbavit se Mazdy?
Mazda je pro Ford v současné době velmi důležitá, ač v ní koncern vlastní jen necelých 34%. To je dostatek k udržení velkého vlivu. Ford a Mazda sdílejí snad všechny možné i nemožné platformy a oddělení by přidalo hluboké vrásky na čelech vedení jak Mazdy, tak i Fordu.
Jenže vzhledem k nepěkným hospodářským výsledkům současnosti Ford možná bude muset Mazdu prodat aby výnosem pokryl část ztráty a zároveň získal kapitál na další restrukturalizaci.
Jinak řečeno, prodej Mazdy by způsobil ohromné komplikace, dovolil by ale značce přežít. Za svůj třetinový podíl by Ford mohl dostat asi 2,5 miliardy dolarů, podobnou sumu jako při minulém výprodeji, když prodal Jaguar a Land Rover značce Tata. Ford navíc prodal i značku Aston Martin a to za miliardu amerických dolarů.
via Autoblog
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.