Automobilky se rozhýbaly. A to doslova, takové veletoče v prodejích a koupích už tu dlouho nebyly. Analytici upozorňují na to, že Ford možná bude donucen prodat svůj nemalý podíl v japonské značce Mazda
Také Ford se topí v problémech a dluzích. O jeho ekonomických výsledcích jsme psali včera. Analytici se nyní přou, bude Ford donucen zbavit se Mazdy?
Mazda je pro Ford v současné době velmi důležitá, ač v ní koncern vlastní jen necelých 34%. To je dostatek k udržení velkého vlivu. Ford a Mazda sdílejí snad všechny možné i nemožné platformy a oddělení by přidalo hluboké vrásky na čelech vedení jak Mazdy, tak i Fordu.
Jenže vzhledem k nepěkným hospodářským výsledkům současnosti Ford možná bude muset Mazdu prodat aby výnosem pokryl část ztráty a zároveň získal kapitál na další restrukturalizaci.
Jinak řečeno, prodej Mazdy by způsobil ohromné komplikace, dovolil by ale značce přežít. Za svůj třetinový podíl by Ford mohl dostat asi 2,5 miliardy dolarů, podobnou sumu jako při minulém výprodeji, když prodal Jaguar a Land Rover značce Tata. Ford navíc prodal i značku Aston Martin a to za miliardu amerických dolarů.
via Autoblog
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.