Ještě nedávno to vypadalo tak, že slavná značka Bertone je věcí minulosti a designové studio s dílnou zanikne. Zázračné tahy ale dostaly firmu z klinické smrti a ta se nyní dívá kupředu a hledá nové projekty.
Ještě před jarním autosalonem v Ženevě jsme mluvili o projektu B.A.T, který měl navázat na tradici podobných konceptů, jako o labutí písni umírající značky. Vedení se ale podařilo nemožné a z bankrotující firmy bez zakázek udělali restrukturalizací podnik, který se začíná rychle stavět na nohy. Důležitým prvkem bylo oddělení dílen a návrhářského studia.
Bertone má nyní již několik nových zakázek a nechce dopustit aby se stalo to co před půl rokem, proto je třeba mít více práce. Bertone se rozhodl, že se přesune blíže ke klientům.
Kromě sídla v Itálii proto společnost otevře studia v Detroitu, městu autům zasvěceném, potom v Číně a pravděpodobně i v Indii, takže bude působit na všech důležitých trzích.
Bertone navíc velmi silně zvažuje, že jarní koncept B.A.T. 11 se dočká velmi omezené produkce. Měla by čítat 25-50 kusů.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.