Nissan vyvinul nový a vpravdě jedinečný systém spořící palivo. Zatímco jiní výrobci obracejí své naděje směrem k technologiím zlepšujícím spalování, ke spoření hmotnosti popřípadě k hybridům, velký prostor pro snížení spotřeby zůstává na samotném řidiči.
Řidiči dnes radí mnoho pomocníků. K těm známějším co se snížení spotřeby týče slouží indikátory ideálního zařazeného stupně. Nissan jde dál. Nejnovější technologie bude řidiče přímo nutit k tomu, aby méně šlapal na plyn.
Pedál bude totiž v závislosti na jízdních podmínkách klást vyšší odpor a tím pádem i tlačit nohu řidiče výš, bude-li mít pocit, že je příliš a nesporně sešlápnutý. Nissan deklaruje, že tímto se samotná spotřeba sníží o 5-10% v závislosti na řidiči, jeho jízdním stylu a samozřejmě i na jízdních podmínkách.
Je dost dobře možné, že již za rok se tato technologie objeví v plné kráse. Podle dosavadních informací by mělo jít tuto pomůcku bezpečně vypnout, věřím totiž, že takový přechytralý pedál by mnoha řidičům poněkud vadil.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.