Nissan vyvinul nový a vpravdě jedinečný systém spořící palivo. Zatímco jiní výrobci obracejí své naděje směrem k technologiím zlepšujícím spalování, ke spoření hmotnosti popřípadě k hybridům, velký prostor pro snížení spotřeby zůstává na samotném řidiči.
Řidiči dnes radí mnoho pomocníků. K těm známějším co se snížení spotřeby týče slouží indikátory ideálního zařazeného stupně. Nissan jde dál. Nejnovější technologie bude řidiče přímo nutit k tomu, aby méně šlapal na plyn.
Pedál bude totiž v závislosti na jízdních podmínkách klást vyšší odpor a tím pádem i tlačit nohu řidiče výš, bude-li mít pocit, že je příliš a nesporně sešlápnutý. Nissan deklaruje, že tímto se samotná spotřeba sníží o 5-10% v závislosti na řidiči, jeho jízdním stylu a samozřejmě i na jízdních podmínkách.
Je dost dobře možné, že již za rok se tato technologie objeví v plné kráse. Podle dosavadních informací by mělo jít tuto pomůcku bezpečně vypnout, věřím totiž, že takový přechytralý pedál by mnoha řidičům poněkud vadil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.