BMW již nebude mít kompletní řadu modelů X jak plánovalo. Vzhledem k razantnímu snížení prodejů velkých SUV především na druhé straně Atlantiku BMW zastavilo vývoj nového vrcholu nabídky čtyřkolek, modelu X7
Nad modely X3 a X5 stále chybělo něco, co by mohlo úspěšně soupeřit s Mercedesem GL. Vedení BMW proto připravilo projekt obřího SUV, vrcholu nabídky, modelu X7, jehož soupeřem se měl stát i Range Rover a Audi Q7.
Doba ale takovým monstrům nepřeje. Drsné emisní podmínky na obou stranách Atlantického oceánu by BMW snad ještě překouslo, definitivní ránu ambicioznímu projektu zasadil nezájem zákazníků o takové vozy na klíčovém trhu v USA, což je ještě podpořeno pro export nevýhodným kursem eura a dolaru.
BMW se o to více bude soustředit na menší crossover X4, který bude v nabídce pod X6. Stejně jako X6 vychází z X5, X4 dostane svůj základ z X3. Podobně jako u šestky, i čtyřka bude kupé na velkých kolech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.