BMW již nebude mít kompletní řadu modelů X jak plánovalo. Vzhledem k razantnímu snížení prodejů velkých SUV především na druhé straně Atlantiku BMW zastavilo vývoj nového vrcholu nabídky čtyřkolek, modelu X7
Nad modely X3 a X5 stále chybělo něco, co by mohlo úspěšně soupeřit s Mercedesem GL. Vedení BMW proto připravilo projekt obřího SUV, vrcholu nabídky, modelu X7, jehož soupeřem se měl stát i Range Rover a Audi Q7.
Doba ale takovým monstrům nepřeje. Drsné emisní podmínky na obou stranách Atlantického oceánu by BMW snad ještě překouslo, definitivní ránu ambicioznímu projektu zasadil nezájem zákazníků o takové vozy na klíčovém trhu v USA, což je ještě podpořeno pro export nevýhodným kursem eura a dolaru.
BMW se o to více bude soustředit na menší crossover X4, který bude v nabídce pod X6. Stejně jako X6 vychází z X5, X4 dostane svůj základ z X3. Podobně jako u šestky, i čtyřka bude kupé na velkých kolech.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.