Toyota představila svůj koncept blízké budoucnosti. Podle ní je nejlepší alternativou do přeplněných měst vozítko pro jednu osobu ve stylu známého Segwaye. Toyota Winglet, jak se to celé jmenuje, přijde na trh za dva roky.
Města jsou dnes přeplněná auty. Do vozu, který zabere půdorys 4,5 krát krát dva metry se vejde maximálně 5 lidí s nějakým tím zavazadlem a i toto maximální vytížení je spíš výjimkou. Novinka od Toyoty, koncept Winglet, by to mohl změnit.
Základem všeho je elektromotor, baterie a dvě kola poháněná elektromotory. Řada senzorů hlídá pozici jezdce a podle toho naklání celou konstrukci dopředu či dozadu mírným přidáváním nebo přibrzďováním.
Celé je to tedy velmi podobné konkurenčnímu Segwayi. Podle Toyoty by takto každý jezdec zabral asi tolik místa jako papír A3, což je oproti autům výrazně méně. Na druhou stranu na kufr může zapomenout.
Podle plánů Toyoty začnou prodeje na začátku roku 2010.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.