Za druhé čtvrtletí se prohloubil ekonomický propad druhého největšího koncernu na světě. I Ford letos prodělal miliardy. O poznání lépe si potom vedl koncern Chrysler, který se nedávno oddělil od Daimleru.
O obřím koncernu General Motors poslední dobou mluvíme docela často. Prochází totiž v současné době nepříjemnou krizí a tomu nasvědčují i hospodářské výsledky za druhý kvartál, které automobilka právě zveřejnila.
Za druhé čtvrtletí firma prohloubila svůj ekonomický propad o 15,5 miliardy dolarů tedy asi 240 miliard korun. Loňský výsledek byl o poznání pozitivnější, to koncern hospodařil s přebytkem 0,9 miliardy dolarů.
Důvodem ztráty je snížení tržeb o radikálních 8,5 miliardy dolarů na pouhých 38,2 miliardy, přičemž výdaje byly podpořeny odstupnými přebytečných zaměstnanců v zavíraných továrnách, částka tvoří 3,3 miliardy dolarů.
Proces stabilizace již započal a management se ze všech sil snaží vrátit výsledky do černých čísel. S propadem prodejů v USA meziročně o pětinu to ale nebude úplně snadné.
Své výsledky tentokrát za první pololetí vykázal i Chrysler. Tento koncern nedávno koupila investiční skupina Cerberus a oddělila jej tak od Daimleru. Chryleru se docela dařilo když vykázal zisk ve výši 1,1 miliardy dolarů tedy asi 17 miliard korun. I přesto není třeba usínat na vavřínech, prodeje se oproti minulému roku propadly a restrukturalizace stále probíhá.
Fordovy výsledky za druhý kvartál jsou o poznání horší. Tento koncern, který byl nedávno předstižen Volkswagenem na příčce třetího největšího výrobce na světě, trápí stejné problémy jako ostatní, tedy především propad prodejů tradičních pilířů nabídky. Ztráta je obřích 8,7 miliardy dolarů, tedy 132 miliard korun.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).