Mercedes-Benz GLK je odpoveďou automobilky s trojcípou hviezdou v znaku na konkurenčné prémiové modely, ku ktorým patrí BMW X3 alebo Audi Q5. Model GLK sa najprv začne predávať v západnej Európe, kde díleri prijali už niečo vyše 10 000 objednávok.
Z týchto 10 000 objednávok zhruba desatina pripadá na špeciálnu edíciu Mercedes-Benz GLK EDITION 1. Ide o uvádzacie, pomerne luxusne vybavené verzie, ktorých výbava obsahuje 20 palcové disky z ľahkých zliatin, tónované sklá, športovný interiér čalúnený čiernobielou kožou Nappa, AMG kožený volant, hliníkové dekory alebo navigačný systém COMAND Aps.
Prvé modely by sa k zákazníkom mali dostať už v októbri, na americkom trhu predaje začnú až v nasledujúcom roku. Na jar by sme sa mali dočkať aj ekologickej verzie Blue EFFICIENCY s novým naftovým motorom 220 CDI.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.