Díleri automobilky Fiat v celej Európe veselo prijímajú objednávky na štýlový retro-model Fiat 500, ktora je v predaji už niečo vyše roka. Fiat sa teda svojim najmenším modelom nepochybne trafil do vkusu zákazníkov.
V súčastnosti sa v poľskej továrni Tychy vyrába okolo 200 000 áut ročne, pôvodné plány boli ale menej odvážne, uvažovalo sa o produkcii 140 tisíc Fiatov 500 ročne. V tomto roku je naplánovaná výroba na 195 tisíc kusov, no počet objednávok u dílerov po celej Európe toto číslo podstatne prevyšuje. Záujem o päťstovku do konca júna totiž prejavilo až 230 000 zákazníkov.
V prvom polroku sa k zákazníkom dostalo 95 tisíc Fiatov 500, jedná sa teda o druhé najpredávanejšie vozidlo v segmente mini automobilov v Európe. Tomuto segmentu dlhodobo kraľuje súrodenec Fiat Panda. a to už od roku 2004. Na tretej pozícii sa umiestnil nový Renault Twingo so 76 533 predanými kusmi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.