Spolu s továrnami Jaguar a Land Rover koupila indická značka Tata i všechny ostatní značky, které tyto dvě továrny vlastní. Jednou z nich je velmi známá značka Daimler, není to však přímé dědictví Gottlieba Daimlera.
Daimlerů bylo v automobilové historii trochu více. Kromě velmi známého Gottlieba Daimera, otce automobilismu, který dal světu základ moderního auta a mnoho dalších vynálezů, je zde ještě neméně proslulá značka z britského Coventry, které tento muž dal pouze název.
Ta byla založena už na konci 19. století a vyráběla ty nejlepší vozy, které mohly soutěžit i s Rollsy. Roku 1960 značku získal Jaguar a od té doby ji využíval především jako značku toho nejlepšího co mohl nabídnout. Dnes už je Daimler pouhým označením nejluxusnějších verzí Jaguaru.
Tata chce slavnou značku oživit a postavit na vlastní nohy. Daimler by měl po dekádách opět konkurovat Rollsům a pozvednout tak mimo jiné i celý indický koncern.
Doufejme jen, že se oživení Daimleru zadaří více než oživení neméně legendárního Maybachu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.