Pro snižování spotřeby motorů platí jedno důležité zaklínadlo - downsizing. Ford bude muset snižovat objemy svých motorů tak, aby mu klesla spotřeba paliva a hledá proto vhodného dodavatele turbodmychadel.
V rámci zefektivňování chodu motorů zavádí Ford novinku nazvanou Ecoboost. Jde o kombinaci dvou důležitých technologií, tedy přímého vstřiku benzínu a přeplňování turbodmychadlem. Bylo proto nutné vybrat vhodné výrobce těchto komponent.
Z výběru dodavatelů turbodmychadel nakonec zbyla americká společnost Honeywell, která je předním producentem turbodmychadel na světě. Část svých výrobních kapacit má společnost situovánu i v České Republice a zásobuje jimi evropské výrobce automobilů.
Ford chce naplnit své plány na snížení spotřeby svých vozidel o 30% do roku 2020. Motory s Ecoboostem by měly mít dle Fordu výkon šestiválců ale spotřebu čtyřválců.
Jako první začnou tuto technologii využívat americké vozy Lincoln MKS, Fordy Fusion GT, F-150 a Flex. Nejde o zrovna malou zakázku, pohybuje se v řádu set tisíc turbodmychadel ročně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.