Pro snižování spotřeby motorů platí jedno důležité zaklínadlo - downsizing. Ford bude muset snižovat objemy svých motorů tak, aby mu klesla spotřeba paliva a hledá proto vhodného dodavatele turbodmychadel.
V rámci zefektivňování chodu motorů zavádí Ford novinku nazvanou Ecoboost. Jde o kombinaci dvou důležitých technologií, tedy přímého vstřiku benzínu a přeplňování turbodmychadlem. Bylo proto nutné vybrat vhodné výrobce těchto komponent.
Z výběru dodavatelů turbodmychadel nakonec zbyla americká společnost Honeywell, která je předním producentem turbodmychadel na světě. Část svých výrobních kapacit má společnost situovánu i v České Republice a zásobuje jimi evropské výrobce automobilů.
Ford chce naplnit své plány na snížení spotřeby svých vozidel o 30% do roku 2020. Motory s Ecoboostem by měly mít dle Fordu výkon šestiválců ale spotřebu čtyřválců.
Jako první začnou tuto technologii využívat americké vozy Lincoln MKS, Fordy Fusion GT, F-150 a Flex. Nejde o zrovna malou zakázku, pohybuje se v řádu set tisíc turbodmychadel ročně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.