Pro snižování spotřeby motorů platí jedno důležité zaklínadlo - downsizing. Ford bude muset snižovat objemy svých motorů tak, aby mu klesla spotřeba paliva a hledá proto vhodného dodavatele turbodmychadel.
V rámci zefektivňování chodu motorů zavádí Ford novinku nazvanou Ecoboost. Jde o kombinaci dvou důležitých technologií, tedy přímého vstřiku benzínu a přeplňování turbodmychadlem. Bylo proto nutné vybrat vhodné výrobce těchto komponent.
Z výběru dodavatelů turbodmychadel nakonec zbyla americká společnost Honeywell, která je předním producentem turbodmychadel na světě. Část svých výrobních kapacit má společnost situovánu i v České Republice a zásobuje jimi evropské výrobce automobilů.
Ford chce naplnit své plány na snížení spotřeby svých vozidel o 30% do roku 2020. Motory s Ecoboostem by měly mít dle Fordu výkon šestiválců ale spotřebu čtyřválců.
Jako první začnou tuto technologii využívat americké vozy Lincoln MKS, Fordy Fusion GT, F-150 a Flex. Nejde o zrovna malou zakázku, pohybuje se v řádu set tisíc turbodmychadel ročně.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?