Nie je žiadnym tajomstvom, že domáce škodovky sú u čechov mimoriadne obľúbené. Dokazuje to aj počet registrácií áut značky s okrídleným šípom v znaku. Celkovo 40% vozidiel v Českej republike tvoria automobily značky Škoda. Informácie poskytol server idnes.cz.
V júni tohto roka bolo úradmi zaznamenaných 406 tisíc vozidiel z Mladé Boleslavi. Najregistrovanejšim modelom je Felicia s počtom 405 927 ks, priemerný vek predstavuje 11, 35 roka. Druhou v poradí je Fabia s počtom 317 811 ks, pričom ich priemerný vek je presne 5 rokov. Treticu uzatvára Škoda Octavia, ktorá má na konte 240 100 registrácií s priemerným vekom 6,81 roka.
Ďalšími v poradí sú modely Škoda Favorit 135 (214 863 ks, 16,38 roka), Škoda 120 (170 397 ks, 25,62 roka), Škoda 105 (118 606 ks, 25,98 roka) a Škoda Favorit 136 (106 462 ks, 18, 96 roka).
V súvislosti s touto témou ma napadá jeden fór: Príde západný turista do bývalého ČSSR, pozerá okolo seba a vraví „tie škodovky, to musia byť super káry, keď tu ani žiadne iné nemajú...“
Model Počet vozidel Průměrné stáří 1. Škoda Felicia 405 927 11,35 2. Škoda Fabia 317 811 5,00 3. Škoda Octavia 240 100 6,81 4. Škoda 135 Favorit 214 863 16,38 5. Škoda 120 170 397 25,62 6. Škoda 105 118 606 25,98 7. Škoda 136 Favorit 106 462 18,96 8. Renault Megane 88 422 8,73 9. Opel Astra 84 489 10,52 10. Ford Escort 83 866 14,22 11. VW Golf 79 842 14,79 12. Ford Mondeo 58 020 9,71 13. Ford Fiesta 56 624 12,30 14. VW Passat 55 419 11,46 15. Ford Focus 53 360 6,63 16. Fiat Punto 47 879 10,02 17. Peugeot 206 44 804 6,48 18. Renault Clio 44 572 10,25 19. Opel Vectra 43 359 12,42 20. Škoda 100 43 200 36,42
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.