Faceliftovany Mercedes A práve prichádza

Braňo Porubčan, 1. srpna 2008, 02:00 Google+

Posledným faceliftovaným modelom značky Mercedes-Benz je najmenší model automobilky-trieda A. Okrem pomerne nenápadných zmien v dizajne zaznamenala pokrok aj technika. Základný model sa na českom trhu bude predávať od 420 tisíc Kč v trojdverovej verzii, v päťdverovej od 439 tisíc.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A

A | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Facelift Mercedesu-Benz triedy A zaznamenáva namiesto radikálnych zmien iba detailné zmeny celkového vzhľadu. Novo tvarovaná predná časť nesie nový nárazník so zvýraznenými nasávacími otvormi v jeho spodnej časti, mierne zmenené sú aj predné svetlomety, ktoré majú upravenú vnútornú grafiku. Bočný profil zostal takmer nedotknutý, no tretie okienko v C-stĺpiku má iné po novom iné vykrojenie. Novinkou sú aj štandardne dodávané lakované kľučky a spätné zrkadlá. Drobné retuše sa odohrali aj v zadnej časti, ktorá dostala nový nárazník a svetlá s pozmenenou optikou. Úpravy interéru sa dotkli hlavne nových výplní dverí, kvalitnejších interiérových materiálov a vylepšenej ergonómie.

Hlavnou novinkou v oblasti techniky je sériovo dodávaný systém s prívlastkom BlueEfficiency. Jeho funkcia má prínos v oblasti znižovania emisií a spotreby. Systém spočíva v tom, že motor sa vypína ešte pred samotným zastavením vozidla, pričom musí byť zaradený neutrál a vodič brzdí. K opätovnému naštartovaniu dôjde po uvoľnení brzdy alebo vyšliapnutí spojky. Podstatou celého systému je generátor, ktorý v sebe zahŕňa súčastne alternátor a štartér.

K dispozícii sú rovnaké pohonné jednotky ako pred faceliftom, jedná sa teda o benzínové agregáty s objemom 1.5 (70 kw, 140 Nm), 1.7 (85 kw, 155Nm) litra, najsilnejšou bude agregát 2.0 (100 kw, 185 Nm a 142 kw, 280 Nm).

Z naftových motorov si zákazník môže vybrať z troch výkonových verzií dvojlitrového agregátu naladeného na výkony 60 kw (180 Nm), 80 kw (250 Nm) a 103 kw(300 Nm).

Záujemca si môže vybrať verziu buď so systémom Blue Efficiency, alebo bez tohto systému, avšak za rovnakú cenu. K verziám bez tohto systému sa za príplatok 51 tisíc Kč dodáva bezstupňová prevodovka Automatic.

Novinkou je aj homologizácia triedy A ako úžitkového vozidla kategórie N1, v takomto prípade bude novinka k dispozícii už od 372.941,-Kč bez DPH.

Vytisknout

Diskuze: Faceliftovany Mercedes A práve prichádza

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

GM

GM propouští tisíce zaměstnanců

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud