Mercedes oživuje legendu, na kterou se nikdy nezapomnělo. Podle nejnovějších špionážních fotek budoucí superstroj od Mercedesu dostane specifický systém otevírání dveří, který proslavil v padesátých letech Mercedes SL300 Gullwing coupé.
Dveře pojmenované racčí křídla, tedy Gullwing, se poprvé objevily na Mercedesu SL300 a tohle auto se nejen jimi ihned proslavilo. A legendární aura se ho drží dodnes.
Od té doby využilo konceptu racčího křídla několik výrobců, nejslavnější je asi DeLorean, v současnosti jej drží při životě dvě automobilky a to Gumpert v modelu Apollo a Bristol.
Mercedes se hodlá ke slavné tradici jménem Gullwing po více než padesáti letech vrátit s modelem SLC. O tom toho jinak moc nevíme. Bude ve výrobním programu vyplňovat mezeru vzniklou ukončením výroby McLaren Mercedesu SLR, takže jak výkonnostně, tak i jízdně se máme na co těšit.
Podle spekulací, které se vynořují, by novinka mohla využívat přeplňované V8 o objemu 6,3 litru, který se objevil nedávno s SL Black series. Výkon ručně stavěného motoru by pak silně převyšoval 600 koní.
Na špionážní fotografie se podívejte na tento odkaz, směřuje na web emercedesbenz.com.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.