Volkswagen je na cestě ke svému dlouhodobému cíli, stát se jedničkou na světě. Již se přehoupl přes dalšího konkurenta, kterým je americký koncern Ford, a silně se mu vzdálil. Ford zaznamenal mohutný propad prodejů.
Zatímco na špičce žebříčku svádí Toyota a GM litý boj, ze kterého aktuálně lépe vychází Toyota, mediálně méně sledovaná jsou další místa.
Volkswagenu se podařilo mohutně utéct Fordu a upevnit si tak svoje postavení třetího největšího koncernu světa. V prvním pololetí totiž koncern původem z Německa prodal o 7,2 % aut více, než loni, přesně 3,31 miliónu kusů, prodeje Fordu se propadly o nemalých 11% na 3,09 milionu kusů.
Důvod je veskrze prostý, Ford prodává velké množství vozů na zámořském trhu, který nyní zažívá recesi a propad prodejů velkých vozů, které Ford vyrábí. Naproti tomu Volkswagenu se podařilo lépe uchytit v Číně a díky nabídce především menších vozů za oceánem, které navíc netvoří kostru prodejů, bylo možné dosáhnout vyšších prodejů
Snížení prodejů Fordu přinesl i prodej Land Roveru a Jaguáru indické automobilce Tata, takže zatímco v loňských statistikách prodané vozy z těchto anglických značek stále figurují, letos již zmizely.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.