Volkswagen je na cestě ke svému dlouhodobému cíli, stát se jedničkou na světě. Již se přehoupl přes dalšího konkurenta, kterým je americký koncern Ford, a silně se mu vzdálil. Ford zaznamenal mohutný propad prodejů.
Zatímco na špičce žebříčku svádí Toyota a GM litý boj, ze kterého aktuálně lépe vychází Toyota, mediálně méně sledovaná jsou další místa.
Volkswagenu se podařilo mohutně utéct Fordu a upevnit si tak svoje postavení třetího největšího koncernu světa. V prvním pololetí totiž koncern původem z Německa prodal o 7,2 % aut více, než loni, přesně 3,31 miliónu kusů, prodeje Fordu se propadly o nemalých 11% na 3,09 milionu kusů.
Důvod je veskrze prostý, Ford prodává velké množství vozů na zámořském trhu, který nyní zažívá recesi a propad prodejů velkých vozů, které Ford vyrábí. Naproti tomu Volkswagenu se podařilo lépe uchytit v Číně a díky nabídce především menších vozů za oceánem, které navíc netvoří kostru prodejů, bylo možné dosáhnout vyšších prodejů
Snížení prodejů Fordu přinesl i prodej Land Roveru a Jaguáru indické automobilce Tata, takže zatímco v loňských statistikách prodané vozy z těchto anglických značek stále figurují, letos již zmizely.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.