Server autoblog.com přinesl spoustu velmi zajímavých zpráv pocházejících z úst těch nejpovolanějších, z vedení koncernu Fiat. Dozvíme se tak jak budou vypadat další modely sportovních značek Alfa Romeo a Abarth.
Při rozhovoru s vysoce postavenými muži koncernu, jejichž jména server pochopitelně nezveřejnil, se dozvídáme podrobnosti o připravovaných Alfách.
První otázky směřovaly do oblasti nástupce Alfy 147. Zatímco MiTo nahradí třídveřovou variantu Alfy 147, větší 149 nahradí variantu pětidveřovou. Zajímavé je i informace, že 149 bude využívat vlastní a jedinečné platformy a nebude ji sdílet s Fiatem Bravo, o čemž se spekulovalo.
Z MiTa zase nebude vycházet plánovaný kabriolet, ten bude mít svébytnou karoserii.
Nástupce modelu 166, připravovaný 169, zase příliš odtajněn nebyl. Spekuluje se o nasazení platformy s pohonem zadních kol z Maserati, to ale nebylo redaktorům autoblogu potvrzeno.
Co zase potvrzeno bylo je to, že Alfa stále přemýšlí zda vyrábět SUV podle studie Kamal z roku 2003 (první a druhá fotka). Mohli by tak zatopit BMW s modelem X6, na druhou stranu mají strach, že by to mohlo poškodit renomé Alfy, která je známá jako výrobce sportovních aut. Muži ale zase potvrdili výrobu Alfy 8C GTA o které jsme psali zde.
Několik otázek směřovalo i na značku Abarth. Emblém se štírem by měl po době několika let příslušet jen dvěma modelům, Grande Puntu a Fiatu 500. Vyvrátili tak spekulace o tom, že přijde svébytný model značky Abarth.
via autoblog.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.