Po rozhodnutí soudu v Itálii ve věci porušování autorských práv automobilkou Great Wall, která měla okopírovat model Fiatu Panda, přišlo rozhodnutí ve stejné věci i z Číny. Stanovisko je jasné, avšak diametrálně odlišné.
Spor zatím vypadá tak, že každý národ si chrání svého výrobce, takže zatímco v Itálii zakázali dovoz dle soudce okopírovaného modelu, soud v Číně neshledal na GWPerim žádné přímo přejaté rysy a proto není důvod nutit výrobce k zastavení výroby či překopání vzhledu modelu.
Jak to tedy opravdu je, o bude muset říct nějaký jiný soud nějaké jiné, nezávislé zemi, Fiat podal žalob plno. Faktem tedy zůstává, že dovoz do Itálie je zapovězen zatímco v Číně se budou tito prcci vesele prodávat dál.
Nedá se říct, že by to firmě Great Wall až tak moc uškodilo, protože v Itálii by se stejně prodaly maximálně desítky kusů a hlavní odbyt je v Číně. Jen importér utrpěl ztrátu.
Soudní výrok v Číně ještě není pravomocný, Fiat má lhůtu na odvolání a čeká se, že této možnosti využije. Zatím nad ním visí jen otázka soudních výloh ve výši 1300 amerických dolarů, které bude muset zaplatit jako neúspěšná strana pře.
Článek o sporu v Itálii najdete zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.