Po minulotýždňovej premiére modelu Opel Insignia na Londýnskom autosalóne zverejnila automobilka aj uvádzacie ceny na nemeckom trhu.
Nová Insignia bude už od začiatku predaja dostupná so siedmymi motormi v kombinácii so 6-stupňovými prevodovkami. Štvorica zážihových motorov bude dostupná vo výkonovom rozpätí od 115 k do 260 k. Vznetový dvojliter sa bude dodávať v troch výkonových verziách, a to od 110 k do 160 k. Všetky motory pritom spĺňajú najprísnejšiu emisnú normu EURO 5.
Základná benzínová pohonná jednotka, štvorvalec 1.6 16V ECOTEC s výkonom 115 k bude u dílerov Opel k dispozícii od 22 700 EUR. Vznetový dvojliter v najslabšej výkonovej verzii s výkonom 110 k bude dostupný už od 24 300 EUR. V porovnaní s konkurenciou ide teda o veľmi konkurencieschopnú ponuku.
K dispozícii budú 4 stupne výbavy, okrem základnej budú v ponuke Edition, Sport a Cosmo. Základná výbava pritom obsahuje okrem iného aj manuálnu klimatizáciu, palubný počítač, autorádio s CD prehrávačom, elektricky výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, stabilizačný systém ESP, alebo protipreklzové zariadenie TC.
Prvé modely sa u nemeckých predajcov objavia už koncom tohto roka, český a slovenský trh by nemal byť veľmi pozadu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.