Levnější komponenty udělají dostupnější DSG

Marek Litzman, 29. července 2008, 08:57 Google+

Asi největším důvodem zatím relativně malé rozšířenosti robotizovaných dvouspojkových převodovek je jejich o něco vyšší cena. Zkrátka každému se nechce připlácet za tuto formu pohodlí, to by se ale mohlo v brzku změnit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Převodovka s lineárními elektromotory

Převodovka s lineárními elektromotory | foto: Ricardo

Sdílejte článek

Společnost Ricardo, zabývající se vývojem komponent pro auta, přišla s technologií lineárních elektromotorů, které celou technologii zlevní.

Technologie se týká dvouspojkových převodovek typu DSG a robotizovaných převodovek. Ty mají oproti klasickým automatům jednu zásadní výhodu, nemají hydrodynamický měnič točivého momentu, který silně zvyšuje spotřebu.

Oproti tradičním automatům nabídnou kromě nižší ceny a vyšší účinnosti i rychlost řazení (pod 350 ms), bude je možné zastavět do menší a lehčí skříně.

Nové typy dvouspojkových převodovek umí díky inteligentnímu řazení přispět k nižší spotřebě, což se dnes počítá. Díky menší prodlevě při řazení zase pomohou oproti manuálu i automatu při zrychlení.

Vytisknout

Diskuze: Levnější komponenty udělají dostupnější DSG

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

R8

Audi R8 V10 by mělo zdolat Corvettu na Ringu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud