Audi nespí na vavřínech a připravuje ještě silnější verzi svého modelu R8. Desetiválcový motor usazený mezi zadními koly by měl drtit všechny možné i nemožné soupeře včetně nové Corvetty, která nedávno zajela skvělý čas na Nurburgringu.
Podle zdroje přímo z Audi nová R8 s motorem V10 má na to, aby zdolala čas Chevroletu Corvette ZR1 na legendárním okruhu Nurburgring, přesněji na jeho severní smyčce. Té se podařilo ustanovit 7.26, čímž se nesmazatelným písmem zapsala do historických tabulek okruhu. Porazí tak i úhlavního soupeře, Nissan GT-R, který zajel 7:29.
Tento vůz motorem uprostřed by podle všeho neměl být jen nadopovaným derivátem, V10 dostane tužší rám, který se lépe vyrovná s mamutí silou motoru, zvětší se brzdy (mluví se o použití keramických brzd), jisté je nové odpružení. Zvenčí bude silná verze identifikovatelná podle větších přívodů vzduchu.
Zatím neznáme přesné označení, spekuluje se o pouhém R8 V10, zajímavější by potom bylo R10, popřípadě R8-S po vzoru malého kupé TT.
Místem představení bude podle všeho Paříž, čas - září.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.