Toyota má v plánu prodávat mnohem víc Priusů než dosud. Oznámila to v souvislosti s příchodem nové generace této hybridní ikony, o které jsme vás již informovali. Navýšení má být v řádu desítek procent.
Rapidně rostoucí cena benzínu znamená požehnání pro výrobce ekologických aut s nízkou spotřebou. Celý svět čeká především na dva modely - Chevrolet Volt a novou generaci Priusu.
Toyotě se minulý rok podařilo udat 281 tisíc Priusů. S tím, jak rychle roste cena benzínu, smazává se vyšší cena hybridů, protože nižší spotřebou rozdíl v kupní ceně rychle zahladí. I proto Toyota chce v nejbližší době zvýšit produkci Priusů o 70%, přesněji na 480 tisíc kusů ročně.
Pomůže k tomu nová továrna v Mississippi, bude tak moci místo největšího odbytu, USA, zásobovat továrnou přímo na místě.
Vše co zatím víme o novém Priusu najdete zde. Na tomto odkazu přidáme malou spekulaci o solárních panelech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.