Pro 99% výrobců je to samozřejmost, u malé firmy Ariel jde ale o převratnou událost. Její model dostane příplatkové čelní sklo. Nikdo se ale i přesto neobává, že by sporťák přišel o svoji bezednou studnici purismu
Znáte Ariel Atom? Jeden z nejpurističtějších sporťáků současnosti je vlastně jen tím nejnutnějším, co motorista potřebuje mít. Nečekejte proto nic víc než kola, světla, motor a rám. Karoserie je přežitek, proto se ji Atom zbavil.
Na Atomu je radno, v některých státech díky legislativě i nutno, jezdit s helmou na hlavě. Pocit je to podobný jako na motorce, jen v jiné poloze. Fouká všude a bez helmy by to nebyl ani v nejmenším příjemný zážitek.
Novinka tak představuje malou revoluci, svoji helmu můžete nechat doma, za příplatek bude moci každý zájemce o nový Atom vybavit svého budoucího miláčka čelním sklem, věcí jindy tak samozřejmou.
Co zůstává, je maximálně otevřená konstrukce, váha pod půltunu a motor z Hondy Civic Type-R, kterému přeplňování pomohlo k výkonu 300 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.