Ferrari se rozhodlo pověřit doladěním svého nového vozu California tomu nejlepšímu. Michaelovi Schumacherovi, ještě nedávno pilotovi F1, který v dlouhé historii těchto závodů jen velmi těžko hledá konkurenci.
Michael Schumacher proslul tím, že byl nejen výborným jezdcem, ale i technicky citlivým člověkem, který dokázal dát mechanikům přesné instrukce o tom, jak vůz naladit tak, aby dosáhl co nejlepších výkonů. Těchto schopností Ferrari nadále využívá při vývoji civilních vozů.
Pro Schumachera to není první zkušenost. Ferrari se chlubí tím, že finišováním ostré veze menšího F430, Scuderie, byl pověřen také tento génius volantu a pedálů.
California odladěná Schumacherem, to je jistě výborný marketingový tah, ovšem nejen marketingový. Dle všech ohlasů je Scuderia opravdu výborným vozem a právě Schumacher na tom nese svůj díl zásluhy. Doufejme, že California dopadne stejně.
Ačkoliv je kupé-kabriolet mnohem civilnější, sám Schumacher prohlásil, že umí rozdávat radost a řidičské nadšení.
Na Californii se těšme již za necelé dva měsíce v Paříži.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.