Zkratka CC v tomto případě znamená "comfort coupé", neboli komfortní kupé: elegantní čtyřdveřový vůz.To však samozřejmě nevylučuje, že komfortní kupé nemůže být zároveň sportovně laděné - jak podotýká ředitel známé tuningové firmy Abt Sportsline, pan Hans-Jürgen Abt.
Ten je ředitelem společnosti Abt Sportsline a je nadšen zakřivenými liniemi vozu z Wolfsburgu, ale přesto je přesvědčen, že "trocha výkonu navíc by tomuto stylovému vozu rozhodně slušela". Proto se koneckonců tato renomovaná tuningová firma se sídle v Kemptenu (která primárně upravuje vozy Audi) rozhodla pro Passat CC nabídnout výkonový balíček ABT Power.
S tímto balíčkem se kupé stává ještě dynamičtějším nejen co se týká výkonů, ale i vzhledu. Pro motor 1.8 TSI se sériovým výkonem 160 koní (118 kW) je k dispozici úprava, navyšující výkon motoru na 200 koní (147 kW). Pro motor 2.0 TSI je pak k dispozici navýšení výkonu ze sériových 200 koní (147 kW) na 240 koní (177 kW). To činí z vozu Abt Passat CC skutečně sportovní vůz, protože pak toto elegantní kupé nabízí rezervu výkonu již při akceleraci. Balíček Abt Power bude brzy k dispozici také pro dieselový dvoulitrový motor 2.0 TDI. Po úpravě bude dieselový motor dávat výkon 190 nebo 170 koní(140 / 124 kW), namísto sériovách hodnot 170 a 140 koní (125 / 103 kW).
Experti z firmy Abt Sportsline doporučují rovněž úpravy na podvozku - nižší a tužší pružiny, díky kterým dochází ke snížení těžiště vozu a tedy k lepší ovladatelnosti i dynamičtějším jízdním vlastnostem za každé situace. A samozřejmě nižší postoj Passatu CC podtrhuje dynamiku vozu i v klidu. Přesto se však kvality těchto nových dílů, které byly speciálně naladěny pro Passat CC, ukáže až při jízdě: Abt Passat CC se s chutí vrhá do zatáček a zachovává si neutrální jízdní charakteristiku až do mezních jízdních situací.
Pružiny a výkonový kit jsou především určeny pro zlepšení jízdních vlastností, ale kdo chce pořídit skutečně kompletní tuning a dopřát svému vozu to nejlepší, nezastaví se jistě před zakoupením speciálně designovaných kol Abt Sportsline. V nabídce ¨jsou kola designů AR či BR wheel o průměrech 18 až 20 palců. Hans-Jürgen Abt říká: “Je samozřejmě věcí vkusu každého zákazníka, jaká kola si přesně z naší nabídky vybere, ale já osobně bych doporučil kola BR s dvojitými paprsky". Kola AR a BR jsou samozřejmě k dispozici v kombinaci s těmi nejvhodnějšími pneumatikami , dodávanými partnery Abt Sportsline, společnostmi Continental a Dunlop.
Zdroj: Abt Sportsline
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.