Zkratka CC v tomto případě znamená "comfort coupé", neboli komfortní kupé: elegantní čtyřdveřový vůz.To však samozřejmě nevylučuje, že komfortní kupé nemůže být zároveň sportovně laděné - jak podotýká ředitel známé tuningové firmy Abt Sportsline, pan Hans-Jürgen Abt.
Ten je ředitelem společnosti Abt Sportsline a je nadšen zakřivenými liniemi vozu z Wolfsburgu, ale přesto je přesvědčen, že "trocha výkonu navíc by tomuto stylovému vozu rozhodně slušela". Proto se koneckonců tato renomovaná tuningová firma se sídle v Kemptenu (která primárně upravuje vozy Audi) rozhodla pro Passat CC nabídnout výkonový balíček ABT Power.
S tímto balíčkem se kupé stává ještě dynamičtějším nejen co se týká výkonů, ale i vzhledu. Pro motor 1.8 TSI se sériovým výkonem 160 koní (118 kW) je k dispozici úprava, navyšující výkon motoru na 200 koní (147 kW). Pro motor 2.0 TSI je pak k dispozici navýšení výkonu ze sériových 200 koní (147 kW) na 240 koní (177 kW). To činí z vozu Abt Passat CC skutečně sportovní vůz, protože pak toto elegantní kupé nabízí rezervu výkonu již při akceleraci. Balíček Abt Power bude brzy k dispozici také pro dieselový dvoulitrový motor 2.0 TDI. Po úpravě bude dieselový motor dávat výkon 190 nebo 170 koní(140 / 124 kW), namísto sériovách hodnot 170 a 140 koní (125 / 103 kW).
Experti z firmy Abt Sportsline doporučují rovněž úpravy na podvozku - nižší a tužší pružiny, díky kterým dochází ke snížení těžiště vozu a tedy k lepší ovladatelnosti i dynamičtějším jízdním vlastnostem za každé situace. A samozřejmě nižší postoj Passatu CC podtrhuje dynamiku vozu i v klidu. Přesto se však kvality těchto nových dílů, které byly speciálně naladěny pro Passat CC, ukáže až při jízdě: Abt Passat CC se s chutí vrhá do zatáček a zachovává si neutrální jízdní charakteristiku až do mezních jízdních situací.
Pružiny a výkonový kit jsou především určeny pro zlepšení jízdních vlastností, ale kdo chce pořídit skutečně kompletní tuning a dopřát svému vozu to nejlepší, nezastaví se jistě před zakoupením speciálně designovaných kol Abt Sportsline. V nabídce ¨jsou kola designů AR či BR wheel o průměrech 18 až 20 palců. Hans-Jürgen Abt říká: “Je samozřejmě věcí vkusu každého zákazníka, jaká kola si přesně z naší nabídky vybere, ale já osobně bych doporučil kola BR s dvojitými paprsky". Kola AR a BR jsou samozřejmě k dispozici v kombinaci s těmi nejvhodnějšími pneumatikami , dodávanými partnery Abt Sportsline, společnostmi Continental a Dunlop.
Zdroj: Abt Sportsline
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.