Každý výrobce vozů má svou filosofii pro označení jednotlivých modelů. Značka Lexus zvolila pro označení zkratky, které vyjadřují charakter jednotlivých modelů Lexus.
Označení modelů LS – Luxury Sedan GS – Grand Sedan IS – Intelligent Sports Sedan SC – Sports Coupe RX – Rugged 4 X 4 / Crossover
Označení motorizace nehybridních modelů Lexus Konvenční motorizace mají za názvem modelu třímístné číslo, které označuje zdvihový objem motoru - např. 4,6 litru v modelu Lexus LS 460.
Písmeno „h“ Písmeno „h“ u značky Lexus značí model vybavený hybridním systémem pohonu „Lexus Hybrid Drive“, který inteligentně propojuje výkonný benzinový motor s jedním, či více výkonnými elektromotory. V současné době nabízí automobilka Lexus hned 3 modely s hybridním pohonem: RX 400h, GS 450h a LS 600h, a zůstává tak jediným výrobcem luxusních vozů, který nabízí ucelenou řadu vysoce výkonných hybridních automobilů.
Označení motorizace hybridních modelů Lexus Třímístné číslo u hybridních modelů (400, 450, 600) neoznačuje zdvihový objem motoru, nýbrž celkový výkon srovnatelný s výkonem konvenčního V8 či V12 motoru s atmosférickým sáním (4,0 l; 4,5 l či 6,0 l).
Písmeno „F“ Písmeno „F“ je novým označením, které je vyhrazeno pro mimořádně výkonné, sportovní vozy Lexus. Model Lexus IS F je prvním z nich. Místem, kde byl IS F vyvíjen a z jehož názvu písmeno „F“ pro označení zvláštní řady vozů pochází, je slavný japonský závodní okruh Fuji. Samotný design loga s písmenem „F“ znázorňuje nejnáročnější zatáčky okruhu.
Písmeno „L“ „L“ značí prodlouženou verzi modelu LS 600h (LS 600h L). Prodloužení rozvoru o 12 cm jde ve prospěch prostoru cestujících na zadních sedadlech a dle přání zákazníka umožňuje vybavení vozu relaxačním paketem pro zadní sedadla. Ten mimo jiné zahrnuje relaxační sedadlo umístěné za sedadlem předního spolujezdce, které lze sklopit až o 45 stupňů a je vybaveno vysouvací opěrou pro nohy „ottoman“. Dálkovým ovládáním lze zároveň aktivovat masáž Shiatsu či akupresurní masáž ramen a spodní části zad. Lexus Czech
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.