Volvo zveřejnilo na autosalonu v Londýně finální data, motory a výbavy svého nového modelu XC60 a spolu s nimi přišly i ceny pro trh ve Velké Británii, od kterých se budou odvíjet i ceny na našem trhu.
Kategorie SUV si mnohem lépe tyká s naftou, proto jsou dva ze tří motorů v XC60 dieselové. Benzínový motor je v nabídce nejsilnější a je pro fajnšmekry. Jde o přeplňovaný šestiválec T6 o výkonu 285 koní. Tento motor dokáže rozpohybovat sádelnaté SUV na stovku za 7,1 a maximální rychlost je 210 km/h. Příjemný je i točivý moment 400 Nm v rozmezí 1500-4800 ot/min. Spotřeba paliva je rovných 10 litrů na 100 kilometrů a emise CO2 ekologa příliš nepotěší, jsou totiž 284g/km.
Diesely jsou, jak jsem psal výše, dva. Menší 2,4D má výkon 163 koní a s točivým momentem 400Nm mezi 2000 až 2750 otáčkami dokáže iks-cé-šedesátku tlačit s emisemi 199 g/km, což znamená 6,2 litru nafty na 100 km. Větší D5 nabídne 185 koní a to při totožné spotřebě. V případě připlacení za automatickou převodovku vzrostou emise na 219 g/km.
Standardem je šestistupňová převodovka, přičemž dieselové motory využívají manuálu, v benzínovém T6 je pouze automat. Ten ale mohou mít i diesely a to za příplatek.
Výbavy a jejich ceny jsou stanoveny takto:
S 2.4D AWD (163PS) 710 000 Kč D5 AWD (185PS) 740 000 Kč
SE 2.4D AWD (163PS) 750 000 Kč D5 AWD (185PS) 780 000 Kč T6 AWD (285PS) Geartronic 920 000 Kč
SE Lux
2.4D AWD (163PS) 820 000 Kč D5 AWD (185PS) 850 000 Kč T6 AWD (285PS) Geartronic 990 000 Kč
Základní výbava S obsahuje mlhovky, 17palcová kola, střešní ližiny, tempomat, automatickou klimu, kožený volant s ovládáním autorádia, a aux vstup autorádia. Standardem je potom pro Volvo téměř samozřejmá obří zásoba bezpečnostních systémů. Vyšší SE k tomu přidává krom lepších materiálů interiéru kupříkladu elektricky polohovatelné sedadlo řidiče. SE lux je vrcholem, proto přidává do interiéru množství kůže, přední sedadla jsou obě elektricky polohovatelná a vyhřívaná, kola jsou 18palcová, v interiéru je plno chromu a dřeva.
Ještě připomínám, že jde o specifikace pro Velkou Británii a u nás se mohou částečně lišit, proto jen v náznacích. Co se lišit nebude jsou tyto údaje:
Délky a objemy XC60 Délka 4628mm Výška 1713mm Šířka 2142mm Rozvor2774mm Světla výška 230mm Přední nájezdový úhel 22.0 Zadní nájezdový úhel 27.0 Kufr po skla / po střechu / při sklopení sedaček 495 / 655 / 1455
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.