Snadno se ustanovují nové a nové rekordy. Zvláště když dosud v oné kolonce nikdo zapsán není. Přesně tímto způsobem se podařilo Nissanu ustanovit nový rekord na severní smyčce Nurburgringu a vzala si na to trochu netypický nástroj.
Nissan si pro ustanovení rekordu na severní smyčce vybral dosud nepopsanou kategorii vodíkem poháněných automobilů. Pro svoji rekordní jízdu si ale také vybral dosti netypické auto pro stanovování rychlostních rekordů, totiž přestavěné SUV X-Trail.
Nissan X-Trail FCV je prototypem za 1,3 milionu euro a jeho testování probíhá od roku 2006. Elektromotor tohoto auta má výkon 120 koní a 280 Nm točivého momentu. Zkrátka žádná střela. Maximální rychlost je 150 km/h.
Prototyp na sériových gumách (což zní v případě prototypu malinko divně, ale řekněme) zvládl slavný okruh za 11:58 minut a přitom vypustil do vzduchu, tím se Nissan chlubí nejvíce, jen 0 gramů emisí.
Vodík je zkrátka zajímavá cesta, kterou je jistě třeba se zabývat. Nissan to činí a je to jen dobře. Podrobný článek o výhodách a nevýhodách alternativních pliv připravujeme na nejbližší dny.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.