Snadno se ustanovují nové a nové rekordy. Zvláště když dosud v oné kolonce nikdo zapsán není. Přesně tímto způsobem se podařilo Nissanu ustanovit nový rekord na severní smyčce Nurburgringu a vzala si na to trochu netypický nástroj.
Nissan si pro ustanovení rekordu na severní smyčce vybral dosud nepopsanou kategorii vodíkem poháněných automobilů. Pro svoji rekordní jízdu si ale také vybral dosti netypické auto pro stanovování rychlostních rekordů, totiž přestavěné SUV X-Trail.
Nissan X-Trail FCV je prototypem za 1,3 milionu euro a jeho testování probíhá od roku 2006. Elektromotor tohoto auta má výkon 120 koní a 280 Nm točivého momentu. Zkrátka žádná střela. Maximální rychlost je 150 km/h.
Prototyp na sériových gumách (což zní v případě prototypu malinko divně, ale řekněme) zvládl slavný okruh za 11:58 minut a přitom vypustil do vzduchu, tím se Nissan chlubí nejvíce, jen 0 gramů emisí.
Vodík je zkrátka zajímavá cesta, kterou je jistě třeba se zabývat. Nissan to činí a je to jen dobře. Podrobný článek o výhodách a nevýhodách alternativních pliv připravujeme na nejbližší dny.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.