Na internet prosákly první ceny nového Porsche Panamera. Jde s největší pravděpodobností o ceny na americkém trhu, pro nás tedy nemají až takovou výpovědní hodnotu, i tak ale je zajímavě vidět, za kolik se budou v USA vozit.
Za základní verzi s motorem 3,6 V6, která nebude v nabídce od samého začátku ale přijde s menším zpožděním, si automobilka naúčtuje 127 tisíc dolarů, tedy asi 1,85 milionu korun. To je tedy nejnižší cena, za kterou se zájemce může stát členem prestižního klubu majitelů těchto skvostů.
Známa je potom ještě druhá cena, ta nejvyšší. Jde o přeplňovaný V8 s výkonem 520 koní a pohonem všech čtyř kol. Cenovka potom ukáže 198 tisíc dolarů, v přepočtu asi 2,9 milionu korun.
V nabídce se kromě dvou zmíněných motorů ukáže i stejná, 4,8 litru velká V8, tentokrát ovšem bez přeplňování a tím pádem s nižším výkonem 405 koní. S těmito dvěma motory uvidíme Panameru od samého začátku. V6 přijde v roce 2010, hybridní verze ještě o rok později. Ta bude využívat týž 3,6 V6 s výkonem kolem tří set koní, navíc k němu ale přibude elektromotor s výkonem kolem sta koní.
Dle zdrojů z automobilky je potom, dle zájmu zákazníků, stále ve hře V10 z Porsche GT, vyloučit se údajně nedá ani nasazení silného V12 TDI od Audi.
A na závěr, pokud nemáte stále dost čísel. Nejsilnější přeplňovaná V8 se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou má mít maximální rychlost něco málo přes 300 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.