Lotus nás trochu vypekl. Až do včerejška vždy mluvil o novém Lotusu Eagle, včera ale přišla změna a buch, Eagle se mění na Evora. Podívejme se tedy alespoň na definitivní a konečná čísla, která automobilka zveřejnila.
Nová Evora dostane pod kapotu šestiválec 3,5 VVT-i od Toyoty naladěný na výkon 280 koní při 6400 ot/min. Točivý moment bude 342 Nm při 4700 ot/min. Díky hmotnosti pouhých 1350 kilo (plus mínus kvůli výbavě) bude mít motor příznivou spotřebu pod 7,8 litru na 100 km, což znamená emise CO2 pod 225 gramů na kilometr.
Zatím známe maximální rychlost, ta bude 260 km/h, nejasnosti panují kolem zrychlení, kde se uvádí jen "pod 5 sekund". Lotus praví, že podobně jako u spotřeby má ještě 6 měsíců do začátků prodeje a celou tuto dobu využije k dalšímu ladění komponent, jak spotřeba, tak i zrychlení se tak ještě mohou oproti prototypům vylepšit.
Podrobnější představení najdete v tomto starším článku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.