Lotus nás trochu vypekl. Až do včerejška vždy mluvil o novém Lotusu Eagle, včera ale přišla změna a buch, Eagle se mění na Evora. Podívejme se tedy alespoň na definitivní a konečná čísla, která automobilka zveřejnila.
Nová Evora dostane pod kapotu šestiválec 3,5 VVT-i od Toyoty naladěný na výkon 280 koní při 6400 ot/min. Točivý moment bude 342 Nm při 4700 ot/min. Díky hmotnosti pouhých 1350 kilo (plus mínus kvůli výbavě) bude mít motor příznivou spotřebu pod 7,8 litru na 100 km, což znamená emise CO2 pod 225 gramů na kilometr.
Zatím známe maximální rychlost, ta bude 260 km/h, nejasnosti panují kolem zrychlení, kde se uvádí jen "pod 5 sekund". Lotus praví, že podobně jako u spotřeby má ještě 6 měsíců do začátků prodeje a celou tuto dobu využije k dalšímu ladění komponent, jak spotřeba, tak i zrychlení se tak ještě mohou oproti prototypům vylepšit.
Podrobnější představení najdete v tomto starším článku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.