Lotus nás trochu vypekl. Až do včerejška vždy mluvil o novém Lotusu Eagle, včera ale přišla změna a buch, Eagle se mění na Evora. Podívejme se tedy alespoň na definitivní a konečná čísla, která automobilka zveřejnila.
Nová Evora dostane pod kapotu šestiválec 3,5 VVT-i od Toyoty naladěný na výkon 280 koní při 6400 ot/min. Točivý moment bude 342 Nm při 4700 ot/min. Díky hmotnosti pouhých 1350 kilo (plus mínus kvůli výbavě) bude mít motor příznivou spotřebu pod 7,8 litru na 100 km, což znamená emise CO2 pod 225 gramů na kilometr.
Zatím známe maximální rychlost, ta bude 260 km/h, nejasnosti panují kolem zrychlení, kde se uvádí jen "pod 5 sekund". Lotus praví, že podobně jako u spotřeby má ještě 6 měsíců do začátků prodeje a celou tuto dobu využije k dalšímu ladění komponent, jak spotřeba, tak i zrychlení se tak ještě mohou oproti prototypům vylepšit.
Podrobnější představení najdete v tomto starším článku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.