Jak jsme již avizovali, Honda do Londýna dopravila studii sportovně ekologického konceptu. Ačkoliv mluvčí Hondy ustavičně tvrdí, že nejde o nástupce legendární S2000, dá se mluvčím v takových věcech věřit?
V Hondě dostali úkol vymyslet něco ekologického, avšak podporujícího řidičské zážitky. Vznikl koncept OSM (Open Study Model), který se ukáže na autosalonu v Londýně.
Tento kabriolet téměř všichni novináři považují za nástupce legendárního kabrioletu S2000. Sama Honda ale tvrdí, že s S2000 má souvislost jen v otevřenosti, řidičských zážitcích a znáčku Honda. O nástupce prý rozhodně nejde. Tak uvidíme co se z toho vyvrbí. O sériové produkci prý také ještě není rozhodnuto.
OSM ale vypadá, že to k produkce nemá až tak daleko. Odmysleme si hi-tech světlomety a máme pěkné a životaschopné auto. Interiér je zase pouze stylizovaným kokpitem Hondy Civic, přesně respektuje její rozložení přístrojů a jako celek se mu velmi podobá.
Podrobné informace o technice stále čekají na zveřejnění, za povšimnutí ale stojí použití sekvenční převodovky s pádly pod volantem.
Tak co, kdy a jak ho uvidíme?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.