Ani Hyundai nesmí zůstat pozadu v závodu o co možná nejnižší spotřebu. Přišel proto, podobně jako mnoho dalších výrobců, se sérií nízkoemisních vozidel, což jinak řečeno znamená vozidel, která mají nízkou spotřebu.
Hyundai zahajuje prodeje svého zeleného, pardon, modrého (je vidět, že Korejci si přečetli knihu našeho pana prezidenta a název přizpůsobili jeho vkusu) ekologického vozu a to na britském trhu. Co nabídne tento diesel po dietě?
Předně jde o stejný kousek, jaký jsme testovali zde. Pouze je vybaven úsporným čtyřválcem 1,6 CRDi, který již v sérii jezdí za příjemných 4,7 litru, což znamená 125 gCO2/km. Úsporná opatření dokázala hodnotu emisí srazit pod 120 gramů, což je pěkná hodnota. Ve starší tiskové zprávě se ale automobilka chlubí hodnotou 106 gramů, kde je tedy chyba?
Důvod rozporu je poměrně snadný. Automobilka se nakonec rozhodla nepoužít drahého systému Stop and Start, neměnila ani podvozek. Proto v Británii představený i30 nebude mít emise na 106 gramech, ale na vyšších 119 gramech. Díky tomu bude také příplatek velmi nízký. Britům to navíc bohatě stačí, rozdíl pouhých šesti gramů totiž stačí na velmi zásadní snížení všech daní a poplatků za vjezd do měst. Stačí se přehoupnout přes hranici 120g/km.
Mimo to uvidíme i i10 iBlue. Tohle městské minivozítko uvidíme v showroomech od září a pod kapotou bude mít oproti původním předpokladům nedávno představený benzínový motor 1,2 Kappa. I přesto by měl dosáhnout emisí pod magickou hranicí 120 g/km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.