Británie se zdá být státem rychlým autům zaslíbená. Japonské automobilky se skoro předhánějí v tom, kdo nabídne lepší supersilnou verzi pro ostrovní stát plný gentlemanů a jemných dam. Tentokrát v tom jede Subaru...
...ale nejede v tom samo. Na pomoc si přizvalo svého dvorního úpravce, britskou společnost Prodrive. Spolu s tou si na autosalon v Londýně připravila několik pro tamní fandy milých překvapení.
Tím nejzásadnějším bude jistě model WRX STI 380S. Všichni jistě tušíte oč tu kráčí, tato speciální edice totiž ze svého čtyřválce dostane výkon rovných 380 koní. A to už je panečku pořádná síla, které se nevyrovná ani připravované Volvo C30R.
380S dostane Prodrivem upravené nastavení tlumení, vyladěný výfuk, bodykit... no a samozřejmě motor. Oproti sériovému WRX STI bude mít přes 70 koní navrch.
Ani obyčejnější modely nebudou zahálet. Dobrým příkladem budiž WRX-S s výkonem zvýšeným na 255 koní. Na stovku to posílený hatchback zvládne za 5,5 a dosáhne rychlosti 210 km/h.
Svoji silnější inkarnaci potom dostane i WRX STI, když mu ke jménu přidáme číslici 330. Přesně tolika koní totiž nejrychlejší sériové Subaru dosáhne. Projeví se to na zrychlení, které se oproti 4,8 stáhne na 4,4. Maximální rychlost je stejných 250 km/h.
Standardní výbavou všech modelů bude řadící páka Momo, zadní difuzér, kůži pokrytý volant a zadní samosvorný diferenciál. Všechna auta mají nové výfuky a přeprogramované řídící jednotky, samozřejmostí je i optický program.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.