Británie se zdá být státem rychlým autům zaslíbená. Japonské automobilky se skoro předhánějí v tom, kdo nabídne lepší supersilnou verzi pro ostrovní stát plný gentlemanů a jemných dam. Tentokrát v tom jede Subaru...
...ale nejede v tom samo. Na pomoc si přizvalo svého dvorního úpravce, britskou společnost Prodrive. Spolu s tou si na autosalon v Londýně připravila několik pro tamní fandy milých překvapení.
Tím nejzásadnějším bude jistě model WRX STI 380S. Všichni jistě tušíte oč tu kráčí, tato speciální edice totiž ze svého čtyřválce dostane výkon rovných 380 koní. A to už je panečku pořádná síla, které se nevyrovná ani připravované Volvo C30R.
380S dostane Prodrivem upravené nastavení tlumení, vyladěný výfuk, bodykit... no a samozřejmě motor. Oproti sériovému WRX STI bude mít přes 70 koní navrch.
Ani obyčejnější modely nebudou zahálet. Dobrým příkladem budiž WRX-S s výkonem zvýšeným na 255 koní. Na stovku to posílený hatchback zvládne za 5,5 a dosáhne rychlosti 210 km/h.
Svoji silnější inkarnaci potom dostane i WRX STI, když mu ke jménu přidáme číslici 330. Přesně tolika koní totiž nejrychlejší sériové Subaru dosáhne. Projeví se to na zrychlení, které se oproti 4,8 stáhne na 4,4. Maximální rychlost je stejných 250 km/h.
Standardní výbavou všech modelů bude řadící páka Momo, zadní difuzér, kůži pokrytý volant a zadní samosvorný diferenciál. Všechna auta mají nové výfuky a přeprogramované řídící jednotky, samozřejmostí je i optický program.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.