Mini bude využívat platformu Fiatu

Marek Litzman, 22. července 2008, 07:00 Google+

Fiat a BMW již dříve informovali o tom, že budou spolupracovat na vývoji nových technologií. Nyní se objevilo několik informací o tom, jaké modely a přibližně kdy budou nové společné platformy využívat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MINI

MINI | foto: MINI

Sdílejte článek

BMW a Fiat budou spolupracovat na vývoji nové platformy pro malá auta. Dle toho, co proniklo na veřejnost, se jako první s novinkou objeví Mini a to někdy kolem roků 2012-2013.

Tato platforma využívající pohon předních kol se o něco později dostane i do další generace Grande Punta a Alfy Romeo MiTo.  Jako nová se tváří informace o tom, že platformu C-Evo použije i nové "velké Mini"

Zatím nevíme co si pod tímto představit a to tím spíš, že zprávy mluví o autě, které přijde roku 2015. Díky tomu tedy nevíme, jestli jde jen o informační šum a jedná se jen o druhou generaci Clubmanu, nebo o zbrusu nový, větší model. Mini k tomu všemu plánuje i malé SUV, které se představí zanedlouho a které také jednou dostane svého nástupce.

Fiat a BMW, které Mini vlastní, nespolupracuje jen na vývoji platformy, ze strany Fiatu jde především o revanž za to, že bude moci využít zaběhnuté sítě servisů a prodejců Mini v USA. Zároveň se společnému vývoji podrobí i nové motory, půjde mimo jiné o malý tříválec 1,2 a větší čtyřválec 1,6.

Spolupráce mezi automobilkami nabírá na obrátkách, těžko nyní budeme hledat model, který využívá jedinečných komponent. Koncerny spolupracují čím dál více a je to jasné, musejí za čím dál menší peníz nabídnout čím dál pokročilejší technologii a to něco stojí.

Vytisknout

Diskuze: Mini bude využívat platformu Fiatu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

GWPeri

GWPeri - další čínský plagiát odstřelen

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud