Fiat a BMW již dříve informovali o tom, že budou spolupracovat na vývoji nových technologií. Nyní se objevilo několik informací o tom, jaké modely a přibližně kdy budou nové společné platformy využívat.
BMW a Fiat budou spolupracovat na vývoji nové platformy pro malá auta. Dle toho, co proniklo na veřejnost, se jako první s novinkou objeví Mini a to někdy kolem roků 2012-2013.
Tato platforma využívající pohon předních kol se o něco později dostane i do další generace Grande Punta a Alfy Romeo MiTo. Jako nová se tváří informace o tom, že platformu C-Evo použije i nové "velké Mini"
Zatím nevíme co si pod tímto představit a to tím spíš, že zprávy mluví o autě, které přijde roku 2015. Díky tomu tedy nevíme, jestli jde jen o informační šum a jedná se jen o druhou generaci Clubmanu, nebo o zbrusu nový, větší model. Mini k tomu všemu plánuje i malé SUV, které se představí zanedlouho a které také jednou dostane svého nástupce.
Fiat a BMW, které Mini vlastní, nespolupracuje jen na vývoji platformy, ze strany Fiatu jde především o revanž za to, že bude moci využít zaběhnuté sítě servisů a prodejců Mini v USA. Zároveň se společnému vývoji podrobí i nové motory, půjde mimo jiné o malý tříválec 1,2 a větší čtyřválec 1,6.
Spolupráce mezi automobilkami nabírá na obrátkách, těžko nyní budeme hledat model, který využívá jedinečných komponent. Koncerny spolupracují čím dál více a je to jasné, musejí za čím dál menší peníz nabídnout čím dál pokročilejší technologii a to něco stojí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.