Již podruhé tento měsíc rozhodl v Evropě soud o tom, že se auto z Číny příliš podobá jinému evropskému vozu a vydal proto zákaz prodeje těchto vozů. Nyní je zákazem stiženou automobilkou Great Wall a její model GWPeri.
Poté, co na začátku července rozhodl soud v Německu, že na tamním trhu se nesmí prodávat Shuanghuan CEO proto, že je příliš podobný BMW X5, přišel na konci minulého týdne stejný verdikt i od soudu v Itálii. Zde se ale týkal jiného auta.
Shuanghuan CEO je podivnou směskou Toyoty Land Cruiser zepředu a BMW X5 zezadu. Právě BMW podalo na soud žalobu na ochranu svých autorských práv a soud v Bavorsku ji uznal. Dovozce se sice odvolal, verdikt ale zatím zní tak, že prodej je zakázán pod vysokou pokutou. Stejné žaloby podalo BMW ve všech státech, do kterých se CEO dováží a ve kterých se prodává i BMW X5.
Kopii Fiatu Panda, Great Wall Peri, stihl velmi podobný zákaz a to opět v domácí zemi, tentokrát tedy Itálii. GWPeri má být jen pozměněným Fiatem Panda, který se liší jen detaily karoserie. prodej je opět zakázán pod pokutou.
Nevím tedy jak vy, já v tom tedy nějakou očividnou podobu nevidím. Spíše vidím kupříkladu zadní světla beze zbytku okopírovaná z Nissanu Note. Co na to vy?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.