Již podruhé tento měsíc rozhodl v Evropě soud o tom, že se auto z Číny příliš podobá jinému evropskému vozu a vydal proto zákaz prodeje těchto vozů. Nyní je zákazem stiženou automobilkou Great Wall a její model GWPeri.
Poté, co na začátku července rozhodl soud v Německu, že na tamním trhu se nesmí prodávat Shuanghuan CEO proto, že je příliš podobný BMW X5, přišel na konci minulého týdne stejný verdikt i od soudu v Itálii. Zde se ale týkal jiného auta.
Shuanghuan CEO je podivnou směskou Toyoty Land Cruiser zepředu a BMW X5 zezadu. Právě BMW podalo na soud žalobu na ochranu svých autorských práv a soud v Bavorsku ji uznal. Dovozce se sice odvolal, verdikt ale zatím zní tak, že prodej je zakázán pod vysokou pokutou. Stejné žaloby podalo BMW ve všech státech, do kterých se CEO dováží a ve kterých se prodává i BMW X5.
Kopii Fiatu Panda, Great Wall Peri, stihl velmi podobný zákaz a to opět v domácí zemi, tentokrát tedy Itálii. GWPeri má být jen pozměněným Fiatem Panda, který se liší jen detaily karoserie. prodej je opět zakázán pod pokutou.
Nevím tedy jak vy, já v tom tedy nějakou očividnou podobu nevidím. Spíše vidím kupříkladu zadní světla beze zbytku okopírovaná z Nissanu Note. Co na to vy?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.