V nejrůznějších magazínech se množí zvěsti o tom, že Volvo představí novou, dosud nejsilnější verzi svého modelu C30. Varianta R, jak Volvo podobné modely označuje, bude tím nejsportovnějším, co automobilka v dané chvíli nabídne.
Pod kapotou tohoto supervolva by měl spočinout motor o výkonu 350 koní. A co víc, mělo by jít o přeplňovaný pětiválec. Ano, ten, který pohání Ford Focus ST a dostane se i do RS, ovšem i v něm bude mít "jen" 300 koní.
Je pravděpodobné, že při takovém posílení by bylo nezbytné zvýšit i objem motoru, přesto nebude jednoduché z něj dostat 350 koní.
Volvo je prémiovou značkou automobilky a proto dostane to nejlepší, co v koncernu mají. Kvůli prestiži modelu C30, které se snaží profilovat jako soupeř Audi A3 a BMW 1, Volvo jistě obětuje trochu emisního průměru výměnou za prestižní silný hot hatch.
Podle dostupných informací by celý výkon měl být přenášen na obě nápravy, tato edice by se tak stala bestiálním soupeřem Mitsubishi Lanceru Evo a Subaru Imprezy WRX STi.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.