V nejrůznějších magazínech se množí zvěsti o tom, že Volvo představí novou, dosud nejsilnější verzi svého modelu C30. Varianta R, jak Volvo podobné modely označuje, bude tím nejsportovnějším, co automobilka v dané chvíli nabídne.
Pod kapotou tohoto supervolva by měl spočinout motor o výkonu 350 koní. A co víc, mělo by jít o přeplňovaný pětiválec. Ano, ten, který pohání Ford Focus ST a dostane se i do RS, ovšem i v něm bude mít "jen" 300 koní.
Je pravděpodobné, že při takovém posílení by bylo nezbytné zvýšit i objem motoru, přesto nebude jednoduché z něj dostat 350 koní.
Volvo je prémiovou značkou automobilky a proto dostane to nejlepší, co v koncernu mají. Kvůli prestiži modelu C30, které se snaží profilovat jako soupeř Audi A3 a BMW 1, Volvo jistě obětuje trochu emisního průměru výměnou za prestižní silný hot hatch.
Podle dostupných informací by celý výkon měl být přenášen na obě nápravy, tato edice by se tak stala bestiálním soupeřem Mitsubishi Lanceru Evo a Subaru Imprezy WRX STi.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.