V nejrůznějších magazínech se množí zvěsti o tom, že Volvo představí novou, dosud nejsilnější verzi svého modelu C30. Varianta R, jak Volvo podobné modely označuje, bude tím nejsportovnějším, co automobilka v dané chvíli nabídne.
Pod kapotou tohoto supervolva by měl spočinout motor o výkonu 350 koní. A co víc, mělo by jít o přeplňovaný pětiválec. Ano, ten, který pohání Ford Focus ST a dostane se i do RS, ovšem i v něm bude mít "jen" 300 koní.
Je pravděpodobné, že při takovém posílení by bylo nezbytné zvýšit i objem motoru, přesto nebude jednoduché z něj dostat 350 koní.
Volvo je prémiovou značkou automobilky a proto dostane to nejlepší, co v koncernu mají. Kvůli prestiži modelu C30, které se snaží profilovat jako soupeř Audi A3 a BMW 1, Volvo jistě obětuje trochu emisního průměru výměnou za prestižní silný hot hatch.
Podle dostupných informací by celý výkon měl být přenášen na obě nápravy, tato edice by se tak stala bestiálním soupeřem Mitsubishi Lanceru Evo a Subaru Imprezy WRX STi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.