V nejrůznějších magazínech se množí zvěsti o tom, že Volvo představí novou, dosud nejsilnější verzi svého modelu C30. Varianta R, jak Volvo podobné modely označuje, bude tím nejsportovnějším, co automobilka v dané chvíli nabídne.
Pod kapotou tohoto supervolva by měl spočinout motor o výkonu 350 koní. A co víc, mělo by jít o přeplňovaný pětiválec. Ano, ten, který pohání Ford Focus ST a dostane se i do RS, ovšem i v něm bude mít "jen" 300 koní.
Je pravděpodobné, že při takovém posílení by bylo nezbytné zvýšit i objem motoru, přesto nebude jednoduché z něj dostat 350 koní.
Volvo je prémiovou značkou automobilky a proto dostane to nejlepší, co v koncernu mají. Kvůli prestiži modelu C30, které se snaží profilovat jako soupeř Audi A3 a BMW 1, Volvo jistě obětuje trochu emisního průměru výměnou za prestižní silný hot hatch.
Podle dostupných informací by celý výkon měl být přenášen na obě nápravy, tato edice by se tak stala bestiálním soupeřem Mitsubishi Lanceru Evo a Subaru Imprezy WRX STi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.