Všechny automobilky se svorně snaží nabídnout co možná nejsofistikovanější systém, který ochrání posádku auta před nehodou a dopomůže řidiči k potlačení maxima možných chyb, kterých by se mohl dopustit.
Technologie GM by měla pomoci především starším řidičům a řidičům, jejichž zrak už zkrátka není dokonalý. Novinka totiž za zhoršených světelných podmínek zvýrazní to, co by řidič neměl přehlédnout.
Jde o zásadní vylepšení systému nočního vidění. Auto bude za zhoršených podmínek, jako hustý déšť a mlha, snímat silnici před sebou a získaný obraz obrysů silnice promítne řidiči na čelní sklo.
Oproti současným systémům nočního vidění tak bude novinka zobrazovat informace přímo do reálného prostoru a nikoliv jen na displej.
Spolu se systémem rozpoznávání dopravních značek by to mohlo být důležité kladivo na nehody v mlze. Otázkou je, jestli takový systém nepřidá některým řidičům příliš sebevědomí a oni pak v rychlosti vyšší, než je za daných podmínek běžné, srazí třeba "neviditelného" chodce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.