V honbě za co nejmenšími emisemi CO2 se Mercedes rozhodl, že do roku 2010 budou všechny jeho motory vybaveny turbodmychadlem. Je to jeden z kroků jak se přiblížit požadavkům Evropské unie na množství vypouštěných zplodin.
Všichni chtějí to stejné, auto se spotřebou v řádu jednotlivých kapek benzínu na 100 kilometrů, výkonem jako supersport a samozřejmě i nízkou cenou. Skloubit požadavky ceny, výkonu a spotřeby se automobilkám daří mimo jiné využitím přeplňování.
Mercedes se proto rozhodl, že do konce roku 2010 budou všechny motory v Mercedesech přeplňované. Mimo to chce automobilka uvést i několik vozů s nulovými emisemi, jak jsme vás již nedávno informovali.
Rozsáhlá využití turbodmychadel jsou trochu problémem. Spotřeba se sníží na papíře, v reálu a především při větším vytížení je to už horší a úspora je sporná. Problémem bude i životnost turbodmychadel. Turbomotor vyžaduje více péče než atmosféra, už jen kvůli tomu, že turbo je součástka, jejíž lopatky se točí v řádu i set tisíc otáček za minutu. Mnoho řidičů například neví, že po vyšší zátěži motoru a tím i turba je třeba motor nevypnout ihned, ale dmychadlo takzvaně dochladit.
To znamená nechat motor několik desítek sekund - uvádí se 1-5 minut - běžet na volnoběh nebo dojet do cíle jen pomalu a klidně. S vypnutím motoru se totiž vypne i olejové čerpadlo a rozpálené ložisko turba může necirkulující olej spálit, čímž vzniknou nežádoucí částice v oleji a na problém je zaděláno.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.