V honbě za co nejmenšími emisemi CO2 se Mercedes rozhodl, že do roku 2010 budou všechny jeho motory vybaveny turbodmychadlem. Je to jeden z kroků jak se přiblížit požadavkům Evropské unie na množství vypouštěných zplodin.
Všichni chtějí to stejné, auto se spotřebou v řádu jednotlivých kapek benzínu na 100 kilometrů, výkonem jako supersport a samozřejmě i nízkou cenou. Skloubit požadavky ceny, výkonu a spotřeby se automobilkám daří mimo jiné využitím přeplňování.
Mercedes se proto rozhodl, že do konce roku 2010 budou všechny motory v Mercedesech přeplňované. Mimo to chce automobilka uvést i několik vozů s nulovými emisemi, jak jsme vás již nedávno informovali.
Rozsáhlá využití turbodmychadel jsou trochu problémem. Spotřeba se sníží na papíře, v reálu a především při větším vytížení je to už horší a úspora je sporná. Problémem bude i životnost turbodmychadel. Turbomotor vyžaduje více péče než atmosféra, už jen kvůli tomu, že turbo je součástka, jejíž lopatky se točí v řádu i set tisíc otáček za minutu. Mnoho řidičů například neví, že po vyšší zátěži motoru a tím i turba je třeba motor nevypnout ihned, ale dmychadlo takzvaně dochladit.
To znamená nechat motor několik desítek sekund - uvádí se 1-5 minut - běžet na volnoběh nebo dojet do cíle jen pomalu a klidně. S vypnutím motoru se totiž vypne i olejové čerpadlo a rozpálené ložisko turba může necirkulující olej spálit, čímž vzniknou nežádoucí částice v oleji a na problém je zaděláno.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.