Mercedes chce do dvou let vyřadit atmosféry

Marek Litzman, 18. července 2008, 11:33 Google+

V honbě za co nejmenšími emisemi CO2 se Mercedes rozhodl, že do roku 2010 budou všechny jeho motory vybaveny turbodmychadlem. Je to jeden z kroků jak se přiblížit požadavkům Evropské unie na množství vypouštěných zplodin.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz

Mercedes-Benz | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Všichni chtějí to stejné, auto se spotřebou v řádu jednotlivých kapek benzínu na 100 kilometrů, výkonem jako supersport a samozřejmě i nízkou cenou. Skloubit požadavky ceny, výkonu a spotřeby se automobilkám daří mimo jiné využitím přeplňování.

Mercedes se proto rozhodl, že do konce roku 2010 budou všechny motory v Mercedesech přeplňované. Mimo to chce automobilka uvést i několik vozů s nulovými emisemi, jak jsme vás již nedávno informovali.

Rozsáhlá využití turbodmychadel jsou trochu problémem. Spotřeba se sníží na papíře, v reálu a především při větším vytížení je to už horší a úspora je sporná. Problémem bude i životnost turbodmychadel. Turbomotor vyžaduje více péče než atmosféra, už jen kvůli tomu, že turbo je součástka, jejíž lopatky se točí v řádu i set tisíc otáček za minutu. Mnoho řidičů například neví, že po vyšší zátěži motoru a tím i turba je třeba motor nevypnout ihned, ale dmychadlo takzvaně dochladit.

To znamená  nechat motor několik desítek sekund - uvádí se 1-5 minut - běžet na volnoběh nebo dojet do cíle jen pomalu a klidně. S vypnutím motoru se totiž vypne i olejové čerpadlo a rozpálené ložisko turba může necirkulující olej spálit, čímž vzniknou nežádoucí částice v oleji a na problém je zaděláno.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes chce do dvou let vyřadit atmosféry

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Audi

Budoucí Audi RS4 přijde s přeplňovaným V6

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud