Audi hlásí svého druhu návrat ke kořenům. Podle posledních informací automobilka upustí od velkých osmiválců, které používá nyní, a novou generaci supervýkonného sedanu bude pohánět přeplňovaný šestiválec.
Downsizing vládne dnešku a to i u supersilných aut. Nedávno jsme psali o tom, že BMW M5 dostane přeplňovaný osmiválec, dnes tu máme zprávu, že i Audi nasadí do modelu RS4 přeplňovaný motor.
Vzhledem k tomu, že RS4 je o třídu menší, půjde jen o V6. I ten by ale měl zaručit dostatek výkonu a spotřeba půjde papírově dolů.
RS4 s přeplňovaným šestiválcem začínala, až v poslední generaci byl vyměněn za atmosferický V8, aby svým sportovnějším charakterem a bezprostřednější reakcí na plyn lépe konkuroval BMW. V nové RS4 ale půjde o přeplňování kompresorem tak, aby se okamžitá reakce nevytratila. Jeden motor s touto konstrukcí již Audi nedávno představila, šlo o 3.0 TFSI.
Současné generace ždímá z V8 o objemu 4,2 litru přes 400 koní a nová generace musí být zákonitě ještě silnější. O kolik? To se dozvíme až časem. Do té doby se budeme moci kochat jen silnou S4, která by měla přijít se stejným, jen ne tak vyladěným motorem.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.