Audi hlásí svého druhu návrat ke kořenům. Podle posledních informací automobilka upustí od velkých osmiválců, které používá nyní, a novou generaci supervýkonného sedanu bude pohánět přeplňovaný šestiválec.
Downsizing vládne dnešku a to i u supersilných aut. Nedávno jsme psali o tom, že BMW M5 dostane přeplňovaný osmiválec, dnes tu máme zprávu, že i Audi nasadí do modelu RS4 přeplňovaný motor.
Vzhledem k tomu, že RS4 je o třídu menší, půjde jen o V6. I ten by ale měl zaručit dostatek výkonu a spotřeba půjde papírově dolů.
RS4 s přeplňovaným šestiválcem začínala, až v poslední generaci byl vyměněn za atmosferický V8, aby svým sportovnějším charakterem a bezprostřednější reakcí na plyn lépe konkuroval BMW. V nové RS4 ale půjde o přeplňování kompresorem tak, aby se okamžitá reakce nevytratila. Jeden motor s touto konstrukcí již Audi nedávno představila, šlo o 3.0 TFSI.
Současné generace ždímá z V8 o objemu 4,2 litru přes 400 koní a nová generace musí být zákonitě ještě silnější. O kolik? To se dozvíme až časem. Do té doby se budeme moci kochat jen silnou S4, která by měla přijít se stejným, jen ne tak vyladěným motorem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.