Čína už je tu. První dodávka čínských vozů Brilliance dorazila na trh v Německu. První vlaštovky počínající expanze z dálného východu nám mají ukázat, že Čína se za poslední roky velmi rychle zlepšila.
První dodávky do Německa jsou zahájeny. Dovozce se ovšem rozhodl nejít nikterak megalomanskou cestou a nechal dovézt pouhých 270 kusů Brilliance BS4. Ono slovo "pouhých" je ale možná trochu zavádějící, protože předchozí dodávka většího sedanu BS6 čítala ještě méně kusů.
Je to každopádně krůček k tomu, aby i tato čínská automobilka začala ukrajovat z koláče prodávanosti zavedeným značkám.
Automobilka plánuje v příštích pěti letech v Evropě prodat téměř 160 tisíc aut. Největším problémem bude přesvědčit Evropany, že tamní auta nejsou nebezpečná. To bude ovšem obtížné, neboť evropské úrovně ještě nedosahují.
Větší a luxusnější Brilliance BS6 sice homologačními testy prošel, ale s nijak dobrým výsledkem, dá se říct, že spíše splnil minimum.
Menší BS4 už výsledek napravila a homologací prošla s přehledem, zkušebna dala vozu tři hvězdičky z pěti a výsledek v EuroNCAP by dopadl velmi podobně. Na Evropu to ale stále nestačí, neboť dnes je v testech standardem dosáhnutí maxima (což je mimochodem trochu podivné, že?)
Brilliance BS4 je sedanem nižší střední třídy. V současné době chce dobýt území Švýcarska, Francie, Španělska a samozřejmě i Německa. Časem by se měl dovážet i k nám. K dobytí použije dvě zbraně, budou jimi turbomotory 1,8 o výkonech 148 a 168 koní.
Každopádně, Čína má našlápnuto do Evropy a první stopy se tu začnou objevovat co nevidět.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?