Čína už je tu. První dodávka čínských vozů Brilliance dorazila na trh v Německu. První vlaštovky počínající expanze z dálného východu nám mají ukázat, že Čína se za poslední roky velmi rychle zlepšila.
První dodávky do Německa jsou zahájeny. Dovozce se ovšem rozhodl nejít nikterak megalomanskou cestou a nechal dovézt pouhých 270 kusů Brilliance BS4. Ono slovo "pouhých" je ale možná trochu zavádějící, protože předchozí dodávka většího sedanu BS6 čítala ještě méně kusů.
Je to každopádně krůček k tomu, aby i tato čínská automobilka začala ukrajovat z koláče prodávanosti zavedeným značkám.
Automobilka plánuje v příštích pěti letech v Evropě prodat téměř 160 tisíc aut. Největším problémem bude přesvědčit Evropany, že tamní auta nejsou nebezpečná. To bude ovšem obtížné, neboť evropské úrovně ještě nedosahují.
Větší a luxusnější Brilliance BS6 sice homologačními testy prošel, ale s nijak dobrým výsledkem, dá se říct, že spíše splnil minimum.
Menší BS4 už výsledek napravila a homologací prošla s přehledem, zkušebna dala vozu tři hvězdičky z pěti a výsledek v EuroNCAP by dopadl velmi podobně. Na Evropu to ale stále nestačí, neboť dnes je v testech standardem dosáhnutí maxima (což je mimochodem trochu podivné, že?)
Brilliance BS4 je sedanem nižší střední třídy. V současné době chce dobýt území Švýcarska, Francie, Španělska a samozřejmě i Německa. Časem by se měl dovážet i k nám. K dobytí použije dvě zbraně, budou jimi turbomotory 1,8 o výkonech 148 a 168 koní.
Každopádně, Čína má našlápnuto do Evropy a první stopy se tu začnou objevovat co nevidět.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.