Čína už je tu. První dodávka čínských vozů Brilliance dorazila na trh v Německu. První vlaštovky počínající expanze z dálného východu nám mají ukázat, že Čína se za poslední roky velmi rychle zlepšila.
První dodávky do Německa jsou zahájeny. Dovozce se ovšem rozhodl nejít nikterak megalomanskou cestou a nechal dovézt pouhých 270 kusů Brilliance BS4. Ono slovo "pouhých" je ale možná trochu zavádějící, protože předchozí dodávka většího sedanu BS6 čítala ještě méně kusů.
Je to každopádně krůček k tomu, aby i tato čínská automobilka začala ukrajovat z koláče prodávanosti zavedeným značkám.
Automobilka plánuje v příštích pěti letech v Evropě prodat téměř 160 tisíc aut. Největším problémem bude přesvědčit Evropany, že tamní auta nejsou nebezpečná. To bude ovšem obtížné, neboť evropské úrovně ještě nedosahují.
Větší a luxusnější Brilliance BS6 sice homologačními testy prošel, ale s nijak dobrým výsledkem, dá se říct, že spíše splnil minimum.
Menší BS4 už výsledek napravila a homologací prošla s přehledem, zkušebna dala vozu tři hvězdičky z pěti a výsledek v EuroNCAP by dopadl velmi podobně. Na Evropu to ale stále nestačí, neboť dnes je v testech standardem dosáhnutí maxima (což je mimochodem trochu podivné, že?)
Brilliance BS4 je sedanem nižší střední třídy. V současné době chce dobýt území Švýcarska, Francie, Španělska a samozřejmě i Německa. Časem by se měl dovážet i k nám. K dobytí použije dvě zbraně, budou jimi turbomotory 1,8 o výkonech 148 a 168 koní.
Každopádně, Čína má našlápnuto do Evropy a první stopy se tu začnou objevovat co nevidět.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.