Po úspěchu minulé generace vzácného bavoráku M3 CSL přijde i současná generace s modelem hrdě nosícím toto označení. Podle posledních informací by měl být ještě vzácnější a především neskutečně výkonný.
Oproti minulé generaci BMW M3 má ta současná pod kapotou vidlicový osmiválec. I díky tomu je přímo předurčena k tomu, aby dostala ještě výkonnější variantu, která by z potenciálu motoru vytěžila ještě více.
CSL, to znamená maximální úsporu hmotnosti a maximální výkon. Ačkoliv bylo minule autu vytýkáno, že je až příliš sportovní, divize M nechce ustoupit ze svého. CSL proto nebude obtěžovat žádná závaží v podobě rádia, klimatizace či dokonce navigace. Úspoře pomůže i střecha z karbonu, která nejen že odlehčí, ale také posune těžiště o něco níže k zemi.
Ze čtyřlitrového osmiválce by měl jít výkon 470 koní, tedy o 50 víc než má standardní M3 a jen o 30 méně, než má o dva válce silnější BMW M5.
Na trh přijde za dva roky a její produkce by měla být omezena jen na sto kusů. To se mi ale malinko nezdá, vždyť i po minulé generaci, které se vyrobilo 1400 kusů, se jen zaprášilo. Cena má být asi 90 tisíc dolarů, dnes tedy kolem 1,3 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.