Volkswagen se rozhodl zbudovat v USA novou továrnu pro produkci svých modelů určených na americký trh. Věří, že díky tomu se mu během pár let podaří dotáhnout na největší automobilky světa, GM a Toyotu.
Silné euro vůči dolaru je pro exportéry zásadním problémem. Volkswagen se tomu rozhodl čelit a po dvaceti letech hodlá obnovit výrobu svých vozů za velikou louží.
Management firmy má ambiciózní plán, chce totiž do roku 2015 vyrábět téměř o 2 miliony vozů více než v současnosti a s osmi miliony prodanými vozy se dotáhnout na největší světové výrobce.
Pomoci mu k tomu má nová strategie pro americký trh, která předpokládá výrobu části vozů právě ve spojených státech. Otevře proto novou továrnu v Tennessee. Tohle místo vzešlo jako nejvhodnější po ročním vybírání z 25 kandidátů.
Až bude továrna v roce 2011 otevřena, práci v ní najde na 2000 dělníků (dalších 2000 míst bude otevřeno u subdodavatelů) a bude produkovat 150 tisíc vozů ročně. Při prodeji 300 tisíc aut v současné době a předpokládanému navýšení na dvoj až trojnásobek během deseti let se to zdá být poměrně malé číslo. Volkswagen zde ale hodlá vyrábět především nové a relativně levné modely určené speciálně pro trh v USA, které budou konkurovat například oblíbeným sedanům střední třídy nebo malým SUV. Volné kapacity využije Audi. Škoda, která je součástí koncernu Volkswagen, se za oceán zatím nechystá a chce se soustředit spíše na východ.
Americký trh je pro VW problémem číslo jedna. Po peripetiích s dovozem budoucího Golfu, pro Američany tedy Rabbitu, je problém i s dovozem, tedy vlastně nedovozem kupé Scirocco, o které by sice jistě zájem byl díky stylovosti (vždyť New Beetle se v USA prodává jako zběsilé), Volkswagen ovšem zatím zájem nemá. Stejný problém potom řeší i s velkým pick-upem Robust.
Obrázky: Volkswagen Routan je důležitým, nedávno představeným modelem pro USA
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.