Volkswagen se rozhodl zbudovat v USA novou továrnu pro produkci svých modelů určených na americký trh. Věří, že díky tomu se mu během pár let podaří dotáhnout na největší automobilky světa, GM a Toyotu.
Silné euro vůči dolaru je pro exportéry zásadním problémem. Volkswagen se tomu rozhodl čelit a po dvaceti letech hodlá obnovit výrobu svých vozů za velikou louží.
Management firmy má ambiciózní plán, chce totiž do roku 2015 vyrábět téměř o 2 miliony vozů více než v současnosti a s osmi miliony prodanými vozy se dotáhnout na největší světové výrobce.
Pomoci mu k tomu má nová strategie pro americký trh, která předpokládá výrobu části vozů právě ve spojených státech. Otevře proto novou továrnu v Tennessee. Tohle místo vzešlo jako nejvhodnější po ročním vybírání z 25 kandidátů.
Až bude továrna v roce 2011 otevřena, práci v ní najde na 2000 dělníků (dalších 2000 míst bude otevřeno u subdodavatelů) a bude produkovat 150 tisíc vozů ročně. Při prodeji 300 tisíc aut v současné době a předpokládanému navýšení na dvoj až trojnásobek během deseti let se to zdá být poměrně malé číslo. Volkswagen zde ale hodlá vyrábět především nové a relativně levné modely určené speciálně pro trh v USA, které budou konkurovat například oblíbeným sedanům střední třídy nebo malým SUV. Volné kapacity využije Audi. Škoda, která je součástí koncernu Volkswagen, se za oceán zatím nechystá a chce se soustředit spíše na východ.
Americký trh je pro VW problémem číslo jedna. Po peripetiích s dovozem budoucího Golfu, pro Američany tedy Rabbitu, je problém i s dovozem, tedy vlastně nedovozem kupé Scirocco, o které by sice jistě zájem byl díky stylovosti (vždyť New Beetle se v USA prodává jako zběsilé), Volkswagen ovšem zatím zájem nemá. Stejný problém potom řeší i s velkým pick-upem Robust.
Obrázky: Volkswagen Routan je důležitým, nedávno představeným modelem pro USA
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.